۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 292406
چاه شماره ۳۰ میدان آغاجاری عملیاتی شد

چاه شماره ۳۰ میدان آغاجاری با انجام اقدام‌های اصلاحی مخزنی و درون‌چاهی و اجرای اصلاحیه‌های استانداردسازی ادوات و اتصالات سرچاهی راه‌اندازی و عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علی همراه‌پور، رئیس مهندسی بهره‌برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری ضمن اعلام این خبر گفت: این چاه با هدف تولید نفت از گروه بنگستان حفاری شد که به دلیل نبود ظرفیت تولید به عنوان چاه مشاهده‌ای استفاده شد.

وی با بیان اینکه اهمیت تولید از سازند پابده سبب شد بررسی‌های لازم برای تولیدی شدن چاه شماره ۳۰ میدان آغاجاری انجام شود، افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کارشناسان مهندسی تولید و تلاش شبانه‌روزی ادارات ذی‌ربط در کمتر از سه روز تعمیرات تاج چاه بدون صرف هزینه حضور دکل انجام شد.

رئیس مهندسی بهره‌برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: پس از آماده‌سازی خطوط لوله جریانی و گاز فرازآوری، براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ازسوی مهندسی تولید این شرکت و هماهنگی با اداره‌های داخلی و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پس از دریافت مجوزهای لازم، با استفاده از تفکیک‌گر سیار و انجام عملیات انگیزشی، ناحیه تولیدی در سازند پابده چاه یادشده با استفاده از گاز فرازآوری به واحد بهره‌برداری شماره ۵ آغاجاری راه‌اندازی و عملیاتی شد که اقدامی بسیار ارزشمند در زمینه افزایش و توسعه تولید از سازند پابده است.

همراه‌پور گفت: با توجه به اهمیت موضوع و استفاده از امکانات داخلی و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نظارت دقیق بر اجرای این عملیات، راه‌اندازی این چاه که به‌دست توانمند کارشناسان این شرکت انجام شد، بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال سود و صرفه به همراه داشته و با توجه به نامگذاری سال رونق تولید ازسوی مقام معظم رهبری، اقدامی بسیار ارزشمند در این زمینه است.

کد خبر 292406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =