فروش اعتباری خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی به‌زودی محقق می‌شود

مجتمع‌های پتروشیمی با هدف حمایت از تولید داخل و تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی، آماده فروش اعتباری محصولات خود هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه طهماسبی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اظهار کرد: فروش اعتباری محصولات مجتمع‌های پتروشیمی به منظور تأمین نیازهای صنایع تکمیلی و با هدف رونق بیشتر بازار و نیز حمایت از تولید داخل به‌زودی محقق خواهد شد و پتروشیمی‌ها آماده فروش اعتباری محصولات خود هستند.

وی به مذاکرات مهم و اثربخش با تشکل‌ها، انجمن‌ها و نمایندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی هماهنگی‌های لازم را با مجتمع‌های پتروشیمی برای فروش اعتباری محصولات آغاز کرده است و خوشبختانه پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تأمین کننده PET اقدام‌های مهمی را برای تسهیل خرید صنایع تکمیلی انجام داده است.

طهماسبی افزود: رونق تولید و کاهش خام‌فروشی به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار فعالیت دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی قرار دارد و تلاش می‌کنیم با همکاری ستاد تنظیم بازار و همچنین بورس کالای ایران نیاز تولیدکنندگان داخلی را تأمین کنیم.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ادامه داد: با توجه به ثبات نسبی بازار و اهتمام شرکت‌های پتروشیمی به امضای قراردادهای بلندمدت، شرایط لازم برای امضای قراردادهای بلند مدت کشف پرمیوم در بورس کالا برای بسیاری از محصولات پتروشیمی مهیا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش فروش برخی محصولات پتروشیمی در بورس کالا، نسبت به کاهش کف عرضه‌ها اقدام شده است و در صورت تداوم آن، کف عرضه فصل پاییز نیز کاهشی خواهد بود.

کد خبر 292427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =