ضرورت افزایش همکاری بین صنایع بالادست و پایین‌دست پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با تأکید بر ضرورت افزایش تعامل بین صنایع بالادست و پایین‌دست پتروشیمی اظهار کرد: افزایش همکاری با صنایع پایین‌دست سبب رونق تولید و برد - برد شدن شرایط کسب‌وکار صنعت پتروشیمی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمدرضا سعیدی در نشست هم‌اندیشی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صنایع پلاستیک و پلیمر گفت: تعامل بین شرکت پتروشیمی جم و صنایع تکمیلی به‌عنوان مشتری محصولات به برد - برد شدن کسب‌وکار پتروشیمی کمک می‌کند.

وی افزود: براساس راهبرد جدید پتروشیمی جم، قصد داریم با افزایش همکاری، مسائل صنایع پایین‌دست پتروشیمی را در حد توان خود برطرف کنیم، زیرا اعتقاد داریم فرصت، ثروت، اطلاعات، مهارت و راه‌حل مشکلات در اختیار مشتریان است. برای برنامه‌ریزی راهبردی شرکت افزون بر سود، باید به نفع شریکان خود و حتی ماندگاری رقیب در بازار توجه کرد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: تحقیق و توسعه یک شرکت زمانی نتیجه بهتری می‌دهد که به نیازهای مصرف‌کنندگان توجه کند.

سعیدی درباره درخواست انجمن‌ها پیرامون عرضه اعتباری محصولات به آنان گفت: تا زمانی که برای ما ایجاد اشکال قانونی و مالی نکند سود عرضه اعتباری می‌تواند مدنظر قرار گیرد و قرارداد بلندمدت نیز قابل بررسی است. قیمت پایه محصولات را شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین می‌کند و ما در بازار داخل و بازار صادراتی تفاوت زیادی در قیمت نداریم.

وی درباره تولید محصولات جدید گفت: ما گریدهایی را تولید خواهیم کرد که سبب رونق تولید صنایع پایین‌دست پتروشیمی شود. برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می‌شود که کارشناسان پتروشیمی جم در شرکت‌های شما حضور پیدا کنند تا بتوانند از دید مصرف‌کننده به کارکرد محصولات نگاه کنند.

سعیدی برای استمرار نشست‌های همکاری شرکت تاپکو از پتروشیمی جم با نمایندگان صنایع پایین‌دست پتروشیمی پیشنهاد کرد کمیته‌ای از طرف مصرف‌کنندگان تشکیل شود و انتظارات این صنعت را چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ توسعه بازار در اختیار پتروشیمی جم قرار دهد.

نشست هم‌اندیشی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صنایع پلاستیک و پلیمر به منظور رونق بازار داخل و حل برخی تنگناهای صنایع تکمیلی در پتروشیمی جم برگزار شد.

مشکلات و نیازهای شرکت‌های پایین‌دستی این حوزه، کاهش سود فروش اعتباری و رفتن به سمت قرارداد بلندمدت میان پتروشیمی جم و مصرف‌کنندگان محصولات با رعایت ضوابط بورس کالا، ایجاد هماهنگی به‌منظور کمک به برنامه‌ریزی مناسب صادراتی و فروش داخل، اعلام بازخورد از گریدهای تولیدی برای ارتقای کیفیت، اصلاح گرید و تولید محصولات جدید، نگاه نوآورانه و جایگزینی محصولات جدید از جمله مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 292502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =