عملیات تقویت خط لوله انتقال گازرسانی گرمه و جاجرم آغاز شد

عملیات اجرایی تقویت خط لوله انتقال گاز شهرستان‌های گرمه و جاجرم با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حسن‌رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، روز پنجشنبه (هفتم شهریورماه) با اعلام این مطلب گفت: این طرح با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح توسعه مجتمع آلومینای جاجرم و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان‌های گرمه و جاجرم در فصول سرد سال اجرا می‌شود. طول این خط ۵۸ کیلومتر با قطر ۱۶ اینچ است که عملیات اجرایی آن ۲۳ ماه زمان می‌برد.

وی افزود: در زمستان‌های گذشته این منطقه با افت فشار گاز روبه‌رو می‌شد که برای جبران این مشکل، به اجبار حجم ورودی گاز آلومینای جاجرم کاهش می‌یافت، خطوط لوله تغذیه کنونی گاز استان پاسخگوی نیاز کنونی بخش خانگی و صنعتی است و برای اجرای عملیات و تقویت خطوط انتقال، باید مجوزهای لازم دریافت شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: صنایعی که قصد توسعه دارند باید پیشاپیش افزایش نیاز گازی خود را اطلاع‌ دهند تا برای تامین آن برنامه‌ریزی شود، همچنین هم‌اکنون ۱۱۲ واحد صنعتی در استان مشمول گازرسانی هستند که تاکنون به ۷۸ مورد آن گازرسانی شده است.

میربلوکی ادامه داد: ۷۵ درصد گاز این استان در بخش صنعت مصرف می‌شود که اشتغال‌زایی، بهبود چرخه تولید، گسترش صنایع، ایجاد ارزش افزوده و بهبود اقتصاد منطقه از جمله مزایای آن است.

وی مقدار مصرف گاز استان خراسان شمالی را سالانه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب دانست و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ۵ میلیون مترمکعب از این رقم را مصرف می‌کند، ضریب نفوذ گاز این استان در حوزه شهری هم‌اکنون ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است.

کد خبر 292587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =