تلاش‌های شرکت انتقال گاز در گازرسانی پایدار به مناطق شمالی کارگشا بود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد مثبت شرکت انتقال گاز در سال‌های گذشته به‌ویژه در مناطق شمالی کشور بسیار محسوس است.

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به عملکرد مثبت شرکت انتقال گاز در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این شرکت فعالیت‌های خوبی انجام داده است، همچنین خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا با هدف پایداری و تامین گاز مناطق شمالی کشور به طول ۱۷۰ کیلومتر و به قطر ۴۲ اینچ بسیار کارگشا بود.

وی افزود: در آن زمان کشور ترکمنستان که گاز به کشور صادر می‌کرد درصدد فشار بر ایران بود که خوشبختانه وزارت نفت در مقابل این زیاده‌خواهی ایستاد.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه هم مردم و هم مسئولان استان‌های شمالی کشور برای اجرایی شدن خطوط انتقال گاز همراهی و همکاری‌های لازم را انجام دادند و بدون شک عملکرد شرکت انتقال گاز نیز در این روند محسوس بود.

شرکت انتقال گاز دارای ۱۰ منطقه عملیاتی است که ماموریت خود را بر اساس انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی تعیین کرده و توان عملیاتی خود را به افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور از طریق بهره‌برداری از تاسیسات جدید، بهینه‌سازی شبکه موجود انتقال گاز و استقرار سیستم‌های پشتیبانی در حوزه‌های مختلف معطوف داشته است.

کد خبر 292628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =