به‌کارگیری کاتالیست‌های بومی در دستورکار شرکت‌های پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی کشور استفاده از کاتالیست‌های بومی را در دستورکار خود قرار داده‌اند که صرفه‌جویی ارزی بالایی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی پژوهان با تاکید بر اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گام‌های ارزشمندی را در تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی کشور برداشته است، اظهار کرد: تجاری‌سازی دانش فنی سه کاتالیست محقق شده و یک کاتالیست دیگر نیز در حال انجام است که در مجموع ۱۳ شرکت پتروشیمی استفاده از این کاتالیست‌ها را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه تجاری‌سازی دانش فنی کاتالیست زیگلرناتا برای تولید پلی‌اتیلن سبک خطی منجر به سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود، افزود: تجاری‌سازی دانش فنی کاتالیست زیگلرناتا به‌منظور تولید پلی‌اتیلن سنگین گرید لوله نیز سالانه بیش از ۱۵ میلیون دلار صرفه‌جویی برای شرکت‌های پتروشیمی رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به اینکه دانش فنی تولید پراکسیدها تجاری‌سازی شده است، ادامه داد: استفاده از این دستاورد نیز در واحدهای موجود و طرح‌های آتی پلی‌اتیلن سبک بیش از ۷.۴ میلیون دلار صرفه‌جویی در پی خواهد داشت.

پژوهان با اعلام این خبر که دانش فنی کاتالیست زیگلرناتا برای تولید یکی دیگر از فناوری‌های پلی‌اتیلن سنگین به‌زودی تجاری‌سازی می‌شود، گفت: این دستاورد که ازسوی پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بومی‌سازی شده بیش از ۱۴ میلیون دلار صرفه‌جویی را در صنعت پتروشیمی کشور محقق خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بخش عمده‌ای از مجتمع‌های پتروشیمی در زمینه تأمین کاتالیست، همکاری‌های پژوهشی، واگذاری لایسنس و بهبود و اصلاح فرآیند همکاری دارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به اینکه کاتالیست‌ها قلب واحدهای تولیدی هستند، گفت: این شرکت با تلاش و فعالیت پژوهشگران خود و حمایت‌های وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال دستیابی به دانش فنی و ساخت نسل‌های جدید کاتالیست‌های مصرفی صنعت پتروشیمی است.

کد خبر 292700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =