احداث و بازسازی بیش از ۲۰۰ مدرسه و مرکز درمانی خوزستان در دستور کار نفت

شرکت ملی نفت ایران احداث و بازسازی ۱۰۹ مدرسه را در ۱۳ شهرستان استان خوزستان در دست اقدام دارد که پیشرفت آن به بیش از ۹۰ درصد رسیده است، همچنین پروژه بازسازی ۱۰۷ مرکز درمانی و بهداشتی این استان از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در نشست هماهنگی بازسازی و جبران خسارت شهرها و روستاهای نفت‌خیز آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان که دیروز (سه‌شنبه، ۱۲ شهریورماه) به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: شرکت ملی نفت ایران در تعمیر و ترمیم اساسی ۲۲۰۰ منزل مسکونی آسیب‌دیده از سیل در ۱۵۰ روستای استان خوزستان نیز مشارکت دارد و با برنامه‌ریزی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، افزایش استاندارد منازل بازسازی شده در دستور کار است.

وی اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران علاوه بر کمک‌های خود برای مقابله با خسارت‌های سیل در استان خوزستان، با دستور و نظر مساعد وزیر نفت و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان اختصاص داده است.

جلسه هماهنگی بازسازی و جبران خسارت شهرها و روستاهای نفت‌خیز آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان به منظور ایجاد هماهنگی بین بخشی و انسجام دستگاه‌ها در مسیر استفاده بهینه از منابع تشکیل شد تا ضمن بررسی پیشرفت پروژه‌های تعریف‌شده، پیشنهادها و دیدگاه‌های فرمانداران شهرستان‌ها نیز درباره پروژه‌ها مطرح و بررسی شود. در این نشست، مدیران ارشد و نمایندگان استانداریی، فرمانداری شهرهای آسیب‌دیده از سیل، بنیاد مسکن، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ... در استان خوزستان، از حمایت‌های وزارت نفت در بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل امسال در این استان قدردانی کردند.

کد خبر 292831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =