اعلام آمادگی آمریکا برای جبران کاهش عرضه نفت عربستان

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در واکنش به کاهش تولید نفت عربستان گفت: ایالات متحده آماده است در صورت لزوم از ذخیره‌سازی‌های راهبردی این کشور به بازار نفت عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، شیلین هینز گفت: ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، آماده است در صورت لزوم از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام آمریکا استفاده کند تا هرگونه اختلال حاصل از کاهش تولید نفت در بازارهای جهانی را جبران کند.

حوثی‌های یمن، مسئولیت حمله‌های روز شنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) به تأسیسات نفتی در قلب صنعت نفت عربستان از جمله بزرگ‌ترین واحد تولید نفت در جهان در ابقیق را به‌عهده گرفت.

هینز گفت: پری به مدیران این وزارتخانه دستور داد در صورت لزوم با آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) درباره گزینه‌های بالقوه موجود برای اقدام دسته جمعی در سطح جهان در این باره همکاری کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اوایل امروز در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد که با مقام‌های عربستان سعودی و دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت در ارتباط است و هم‌اکنون عرضه در بازارها شرایط خوبی دارد.

ایالات متحده گاهی اوقات با آژانس بین‌المللی انرژی درباره برداشت نفت از ذخیره‌سازی‌های بین‌المللی نفت خام هماهنگی دارد.

ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا در مخازن عظیم و تحت مراقبت‌های شدید امنیتی در سواحل تگزاس و لوئیزیانا، نزدیک به ۶۴۵ میلیون بشکه، حدود یک‌ماه که ایالات متحده، نگهداری می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اغلب از تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، خواسته است نفت بیشتری به بازار عرضه کنند تا قیمت نفت خام کاهش یابد.

تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران و ونزوئلا میلیون‌ها بشکه نفت را از بازارهای جهانی خارج کرده است.

کد خبر 293117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =