رویکرد ستودنی وزارت نفت برای تعیین ‌تکلیف میدان‌های مشترک

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تکیه بر توان داخلی را موضوعی ضروری در صنعت نفت دانست و گفت: تعیین ‌تکلیف میدان‌های مشترک نفت و گاز تا پایان دولت و با استفاده از توانمندی‌های داخلی ستودنی است.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره گفت: تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی، امروز به‌خوبی در سیاست‌های وزارت نفت مشاهده می‌شود و وزیر نفت نیز به آن اذعان دارد.

وی افزود: خوشبختانه برداشت ایران از نفت و گاز میدان‌های مشترک در چند سال گذشته افزایش محسوسی داشته است، همچنین ایجاد ارزش افزوده و ممانعت از خام‌فروشی و واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران داخلی و بخش خصوصی از دیگر دستاوردهای وزارت نفت است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رویکرد وزارت نفت برای تعیین‌ تکلیف میدان‌های مشترک تا پایان دولت را ستودنی دانست و تصریح کرد: بدون شک با برنامه‌ریزی دقیق، تعیین تکلیف همه میدان‌های مشترک تا پایان دولت دوازدهم امکان‌پذیر است و استفاده از توانمندی‌های داخلی نیز تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد.

امیری خامکانی موضوع به صفر رساندن صادرات نفت ایران را شکست‌خورده دانست و عنوان کرد: آمریکا در زمینه به صفر رساندن فروش نفت ایران ناموفق بوده‌ است و ما نیز از همه توان و ظرفیت خود برای فروش نفت استفاده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک جهش سوم صنعت پتروشیمی رقم می‌خورد و افتتاح طرح‌های مختلف صنعت پتروشیمی در یکی دو سال گذشته بیانگر آن است که این صنعت یک نظام اقتصادی در کشور است که هم‌اکنون و با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، نقش پررنگ‌تری نیز در این نظام اقتصادی ایفا می‌کند.

کد خبر 293216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =