۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 293250
ذخیره‌سازی نفت عربستان تنها یک حاشیه امن موقت است

تحلیلگران اعلام کردند که ذخیره‌سازی نفت عربستان سبب می‌شود بازار نفت از حاشیه امن موقتی برخوردار شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، تحلیلگران دیروز (دوشنبه، ۲۵ شهریورماه) اعلام کردند که عربستان احتمالا می‌تواند پس از حمله به زیرساخت‌های حیاتی خود، عرضه نفت را ادامه دهد، اما تعطیلی طولانی این زیرساخت‌ها بازارهای جهانی را به لرزه خواهد انداخت.

یک منبع صنعتی اعلام کرد که عربستان قصد دارد کاهش تولید نفت خود را با صادرات از محل ذخیره‌سازی نفت جبران کند.

شرکت سعودی آرامکو افزون بر تأسیسات ذخیره‌سازی نفت در عربستان، در دیگر مناطق راهبردی همچون پایانه روتردام در هلند، پایانه سیدی کفیر در مصر و پایانه اوکیناوا در ژاپن، نفت ذخیره‌ می‌کند.

طبق آخرین آمارهای اعلام‌شده از سوی عربستان، ذخیره‌سازی نفت این کشور در ماه ژوئن امسال ۱۹۰ میلیون بشکه و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی آن ۹۷ میلیون بشکه بوده است.

بانک انگلیسی بارکیلز اعلام کرد: این رقم معادل ۳۵ روز از مجموع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی عربستان است که میانگین آن در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

این بانک اعلام کرد با توجه به ذخیره‌سازی نفت عربستان، بعید است صادرات نفت این کشور آسیب جدی ببیند، اما اگر تعطیلی تأسیسات نفتی این کشور مدت زیادی طول بکشد، ممکن است شرایط عوض شود.

بیورنار تونهوگن، مدیر پژوهش بازار نفت در مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی گفت: در فرضی که خسارت‌ها موجب تعطیلی طولانی‌تر تولید ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز شود، شرایط برای عرضه نفت عربستان به بازارهای جهانی وخیم می‌شود، زیرا محدودیت‌های جهانی برای حجم جایگزینی صادرات نفت وجود دارد.

پیش از این آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد بازارهای جهانی نفت هم‌اکنون از عرضه کافی ذخیره‌سازی تجاری نفت برخوردارند.

کد خبر 293250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =