زنگنه: دست از تلاش برای فروش نفت برنمی‌داریم

وزیر نفت گفت که به‌راحتی نمی‌توانیم نفت خود را بفروشیم، اما دست از تلاش هم بر نمی‌داریم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نفت کالایی عمومی و مورد نیاز بشریت است و باید اجازه داد به صورت آزاد در بازارها جریان داشته باشد.

وی درباره تلاش آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران با عربستان ادامه داد: آمریکا از خیلی وقت پیش دنبال این موضوع و همچنین استفاده از نفت شیل است، شاید یکی از دلایلی که نفت ایران را تحریم کرد همین موضوع باشد که آن را در ذهن خود می‌پروراند.

روس‌ها بهتر عمل کردند، چینی‌ها فعال نیستند

وزیر نفت درباره مشارکت روسیه و چین در پروژه‌های صنعت نفت ایران هم گفت: فعلا روس‌ها بهتر عمل کرده‌اند، اما چینی‌ها خیلی فعال نیستند.

زنگنه درباره تداوم افزایش برداشت ایران از میدان گازی مشترک با قطر (پارس جنوبی) که برای نخستین بار سهم ایران پیشی گرفته است، افزود: برداشت ایران از این میدان گازی مدتی است که افزایش یافته، به‌گونه‌ای که از سال ۹۷ برداشت روزانه ما از این میدان مشترک همواره افزایشی بوده است.

زنگنه ادامه داد: این موضوع به دلیل تلاش برای تثبیت واحدهای دیگر و افزایش برداشت گاز از دریا تداوم خواهد داشت و تلاش می‌شود تا پایان امسال برداشت روزانه‌ گاز ایران به بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب  برسد.

آثار حادثه آرامکو کوتاه‌مدت است

وزیر نفت درباره حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو هم گفت: این یک موضوع کوتاه‌مدت است و آثار کوتاه‌مدتی خواهد داشت و همه درگیر این آثار خواهند بود.

وی با بیان اینکه نفت سلاح نیست و نباید از آن به عنوان سلاح استفاده کرد، تصریح کرد: البته آنها نگران امنیت عرضه هستند، موضوعی که همواره از سوی ایران مطرح شده و حرف ما این است که برای امنیت عرضه و برای منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد.

کد خبر 293271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =