رزمایش مهار آتش مخزن اتمسفریک جدید نفت‌خام لاوان برگزار شد

رزمایش آتش‌سوزی مخزن جدید اتمسفریک نفت‌خام منطقه لاوان برای آمادگی هرچه بیشتر نیروهای امدادی و عملیاتی در این منطقه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در این رزمایش که به منظور سنجش و ارزیابی امکانات موجود منطقه و برای آماده‌باش نیروهای عملیاتی و امدادی با همکاری واحدهای مختلف منطقه از جمله بهره‌برداری خشکی، نوسازی و تعمیرات، خدمات درمانی، حراست و اچ‌اس‌یی برگزار شد، پس از اعلام آتش‌سوزی در ضلع شمالی مخزن اتمسفریک T23-N کارخانه خشکی سلمان، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند که با توجه به وجود مصدوم در محل ابتدا انتقال وی از سوی گروه تجسس و امداد به حلقه ایمن صورت پذیرفت. با تشکیل ستاد بحران و اعلام شرایط اضطراری، همه اعضای ستاد بحران در دفتر رئیس بهره‌برداری خشکی حاضر شدند و هماهنگی‌های لازم برای کنترل شرایط را در دست گرفتند.

سپس باتوجه به دستور فرمانده در صحنه عملیات مبنی بر استفاده از رینگ آب آتش‌نشانی مخزن یادشده عملیات تزریق آب به هدر رینگ آتش‌نشانی انجام شد که با توجه به نواقص و مشکلات موجود در این سیستم و با تغییر راهبردی فرماندهی در صحنه، به سرعت با استقرار Jet Master , Ground Monitor در ضلع شمالی و جنوبی مخزن، مهار آتش در دستور کار قرار گرفت که افزون بر این کار، منجر به خنک‌سازی تاسیسات جانبی شد.

این عملیات با پشتیبانی نیروهای لجستیکی نوسازی و تعمیرات و تشکیل حلقه حفاظتی حراست و با همکاری نیروهای آتش‌نشانی و امدادی با موفقیت به پایان رسید. بلافاصله پس از پایان عملیات ستاد بحران با تشکل جلسه به بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف مانور و چگونگی هماهنگی بیشتر بین واحدهای مختلف پرداخت که نتایج آن به منظور اتخاذ تصمیم‌های راهبردی در مدیریت بحران منطقه مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 293393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =