متنوع‌سازی محصول و بازار در دستور کار پتروشیمی جم

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: این شرکت تنوع‌ محصول و بازار را یکی از راهبردهای ارتقای مجتمع می‌داند و آن را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا سعیدی امروز (دوشنبه، یکم مهرماه) در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در نشستی خبری به حضور موثر پتروشیمی جم در بازارهای جهانی اشاره و اظهار کرد: این شرکت فروش داخلی و صادرات خوبی داشته است، هرچند در این مسیر شاهد تحولات خارج از اختیارات مانند فراز و فرود در نرخ محصولات پلیمری و کاهش قیمت این محصولات در بازارهای جهانی بودیم، اما از نظر میزان و کیفیت، برنامه تولید محقق شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه به لحاظ تناژ حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد تولید پتروشیمی جم صادر می‌شود و در آینده نیز به دنبال توسعه آن هستیم، گفت: یکی از راهبردها در پتروشیمی جم توسعه بازار محصول به منظور توسعه گریدهای جدید و بازارهای جدید است.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی جم در استراتژی رشد خود در چهار حوزه فعالیت کلیدی و راهبردی دارد، افزود: توسعه محصولات فعلی در بازارهای کنونی یکی از راهبردهاست و طبیعی است که در این حوزه افزایش سهم بازار، ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت محصول نیز مدنظر است.

سعیدی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی جم محصولات جدید را با توجه به نیاز مشتری شناسایی و با توجه به آن محصولات جدید را تولید می‌کند، گفت: شناسایی بازارهای جدید نیز از دیگر راهبردهای در دستور کار این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم افزود: متنوع‌سازی هم‌زمان در محصول و بازار در دستور کار این شرکت است تا زنجیره ارزش را در بالادست و پایین‌دست تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم به بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در این مجتمع اشاره کرد و گفت: اکنون توانمندی‌های قدرتمندی در مجموعه وجود دارد و در درجه نخست بر توانمندی‌های پتروشیمی جم اتکا داریم و در مرحله بعد بر شرکای داخلی تمرکز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم اگرچه خوشایند نیست، اما می‌توان به آن به‌عنوان فرصت نگریست، اظهار کرد: تحریم می‌تواند برای توسعه مجموعه‌های داخلی کمک‌کننده باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم به فروش اعتباری محصولات در بورس کالا اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات مهم توجه به صدای مشتری است و از آنجا که مشتریان پایین‌دستی دچار محدودیت‌ها و مشکلاتی هستند، برای رفع مسئله پایین‌دستی تلاش و استقبال می‌کنیم که در این حوزه کمکی به پایین‌دستی‌ها داشته باشیم.

سعیدی به عرضه ارز پتروشیمی جم در سامانه نیما اشاره کرد و افزود: مانند تمام پتروشیمی‌های دیگر بر اساس قانون و مقررات ارز حاصل از فروش خارجی را در سامانه نیما عرضه می‌کنیم.

وی گفت: در برنامه‌های خود ارتقای وضعیت پتروشیمی جم در بازار سرمایه و کسب‌وکار را در دستور کار داریم.

کد خبر 293477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =