اشباع ذخیره‌سازی نفت چین هشداری برای قیمت نفت است

یکی از نکات جذابی که پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان مورد توجه قرار گرفت، اعلام این مسئله بود که چین برای مصرف ۸۰ روز ذخیره نفتی در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمار اعلام شده درباره ذخیره‌سازی نفت چین در کوتاه‌مدت اهمیت چندانی ندارد، جز اینکه نشان می‌دهد این کشور نگرانی چندانی برای یافتن جایگزین برای نفت عربستان نخواهد داشت.
با این همه، این مسئله از دیدگاه میان‌مدت و بلندمدت، برای بازارهای نفت مهم است.

ذخایر راهبردی نفت چین معمولا در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ آمار رسمی درباره حجم واقعی این ذخایر در اختیار نیست.

با این همه، احتمالا برای بازارها غافلگیرکننده بود که چین تا چه حد به استاندارد ذخیره‌سازی نفت برای نیاز ۹۰ روز که مورد تأیید آژانس بین‌المللی انرژی است، نزدیک شده است.

پیش از این برآوردها نشان می‌داد چین تنها برای نیاز ۴۰ تا ۵۰ روز خود نفت در اختیار داشته باشد.

آمارهای اخیر اعلام شده از سوی مسئولان چینی نشان می‌دهد سطح ذخیره‌سازی نفت این کشور از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون ۵۱۱ میلیون بشکه افزایش یافته است.

اگر فرض کنیم که چین قصد دارد به استاندارد ذخیره‌سازی نفت برای ۹۰ روز دست یابد، معنای آن این است که این کشور باید ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت برای پر کردن ذخایر خود بخرد. بر این اساس، به نظر می‌رسد ذخایر نفت چین تا ۱۰۵ روز آینده پر شود.

خطر این مسئله برای بازارهای جهانی این است که در ۶ ماه آینده، چین حجم واردات برای پر کردن ذخایر راهبردی خود را کاهش می‌دهد.

اگر چین واردات نفت برای پر کردن ذخایر راهبردی خود را در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش دهد، حجم بالایی از تقاضای نفت در جهان کاهش خواهد یافت و این مسئله، غافلگیری مهمی برای بازارهای جهانی خواهد بود که تأثیر منفی بر قیمت‌ها خواهد داشت.

کد خبر 293546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =