صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی با اجرای واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام

اجرای پروژه واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام سبب صرفه‌جویی ارزی ۱۰ میلیون یورویی با استفاده از توان و دانش ایرانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه طراحی مهندسی و تامین تجهیزات، مصالح و کالا و ساخت، نصب و راه‌اندازی واحد بازایابی گوگرد، گوگرد گرانول به ظرفیت سالانه ۸۸۱۵ تن بین شرکت پتروشیمی ایلام و شرکت نورهان صنایع بر اساس فرآیند Claus و با بهره‌گیری از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

در این آیین، رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: صاحب این فناوری پژوهشگاه صنعت نفت است و پس از اجرای این پروژه با توجه به سیاست هلدینگ مبنی بر استفاده حداکثری از دانش بومی و استفاده از لیسانس‌های ایرانی، این فناوری در دیگر واحدها هم اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان تاکید کرد: اجرای این پروژه سبب صرفه‌جویی ارزی ۱۰ میلیون یورویی، استفاده از توان و دانش ایرانی و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.

تقی‌پور، مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این آیین، اجرای این پروژه را از منظر محیط‌ زیستی بسیار حائز اهمیت توصیف و تصریح کرد: با اجرای این پروژه، گاز H2S با غلظت بالا که پیش از این قرار بود با خط لوله‌ای به طول ۱۴ کیلومتر از این مجتمع به پالایشگاه منتقل شود از این چرخه حذف می‌شود و کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست منطقه خواهد کرد.

وی یادآور شد: با اجرای این پروژه گاز H2S به جامد تبدیل و فروخته و افزون بر حذف عامل تهدیدکننده محیط زیست، به محصولی سودآور برای مجتمع تبدیل می‌شود.

کد خبر 293613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =