پیام وزیر نفت به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی

وزیر نفت در پیامی «روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» را تبریک گفت و تاکید کرد: همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند.

به گزارش شانا، متن پیام بیژن زنگنه به شرح زیر است:

«رشادت آتش‌نشانان صنعت نفت در هفتمین روز مهرماه سال ۱۳۵۹، مقارن با نخستین روزهای دفاع مقدس، نماد درخشان پایمردی و از خودگذشتگی کارکنان خدوم و وظیفه شناسی این صنعت در حفاظت از تاسیسات است و این روحیه ارزشمند در برهه‌های مختلف و دشوار این صنعت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن متجلی است.

همکاران عزیز، تحریم‌های ظالمانه دشمنان در یک جنگ تمام عیار اقتصادی، صنعت نفت را که پیشران و محرک اقتصاد کشور است، نشانه گرفته و شرایطی خاص را رقم زده است. در این شرایط لازم است در همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت، هوشیاری کامل در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری ایجاد و تمهیدات مدیریتی، فنی و عملیاتی لازم برای حفاظت از تاسیسات و سرمایه‌های فیزیکی، ارتقای تاب‌آوری و پایداری در زنجیره ارزش از بالادست تا پایین‌دست صنعت نفت به صورت یکپارچه و باتوجه ویژه به رویکردهای پیشگیرانه ایمنی و کنترل‌های دقیق عملیاتی، اتخاذ شود.

همچنین ضرورت دارد همه شرکت‌ها و تاسیسات تابعه صنعت نفت با سرلوحه قرار دادن مفاد شیوه‌نامه ابلاغی مدیریت شرایط اضطراری در صنعت نفت و رویه‌ها و شیوه‌نامه‌های تکمیلی مرتبط، تدابیر لازم به‌منظور آمادگی کامل برای مواجهه با وضعیت‌های اضطراری و به حداقل رساندن هرگونه صدمه و آسیب به کارکنان، تاسیسات و جامعه محلی را با محوریت اصلی فرماندهی واحد به کار گیرند.

در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی یکایک کارکنان صنعت نفت، از مدیران محترم همه شرکت‌ها و واحدهای صنعت نفت اعم از دولتی و غیردولتی انتظار دارد با بهره‌گیری از توانمندی‌های ارزشمند سرمایه انسانی، تدابیر و اقدام‌های لازم را برای تحقق موارد فوق به‌کار گیرند. یقین داشته باشید تلاش‌ها و رشادت‌های شما نزد خدای متعال و مردم عزیز ایران محفوظ و ماندگار خواهد بود.

کد خبر 293661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =