احداث ۸  مرکز فرهنگی و آموزشی در شهرستان سرخس

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در قالب مسئولیت‌های اجتماعی با اعتباری بالغ بر ٢١٣ میلیارد ریال، اقدام به ساخت هشت مرکز فرهنگی و آموزشی با زیربنای ۷ هزار متر مربع و ٣٦ کلاس درس در شهرستان سرخس خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آیین امضای توافقنامه احداث مراکز آموزشی در شهرستان سرخس، بین شرکت ملی نفت ایران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، به افزایش سرانه آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اجرا و ساخت هشت مرکز آموزشی در شهرستان سرخس، حدود ٢٠ درصد افزایش سرانه آموزشی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه یک سال است و پیش‌بینی می‌شود مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: اجرای این طرح فرهنگی و آموزشی را گام بلندی در راستای محرومیت زدایی از شهرستان سرخس برداشته می‌شود، همچنین تعهد به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی و رعایت الزام‌های زیست محیطی در قالب توسعه متوازن را در برنامه کاری خود قرار داده است.

در ادامه بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدام‌های خوبی در سطح شرکت ملی نفت ایران صورت گرفته است و روند اجرایی پروژه‌ها در سرخس ادامه می‌یابد، همچنین برای اینکه این پروژه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه و در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد، تلاش خواهیم کرد.

همچنین سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره اجرای این طرح تصریح کرد: این شرکت در شمال شرق وظیفه تولید و تامین گاز ۶ استان شرقی و شمال کشور را به عهده دارد و در راستای اجرای عدالت آموزشی که زیربنای عدالت اجتماعی است، اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی درباره مشخصات این طرح تصریح کرد: احداث هشت پروژه فرهنگی و آموزشی با زیربنای ۷ هزار مترمربع و در قالب ۳۶ کلاس درس، مهد کودک و سالن آمفی تئاتر تعریف شده است که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقای سرانه آموزشی سرخس باشیم.

همچنین احسان قاضی‌زاده، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مسئولان وزارت نفت و مجموعه شرکت ملی نفت ایران به فعالیت‌های انجام‌شده در قالب مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: در طول سه سال گذشته وزارت نفت در گام نخست در ساخت محور مشهد - سرخس با تخصیص اعتباری بالغ بر٢٧٠ میلیارد ریال مشارکت داشته که تاکنون بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در گام دوم برای ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی روستایی، طرح‌های بنیاد مسکن، آب‌رسانی روستایی و ساخت جاده روستایی با اعتباری بالغ بر ٥٥ میلیارد ریال مشارکت داشته که تخصیص ٢١٣ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت هشت طرح فرهنگی و آموزشی برگ زرینی در کارنامه صنعت نفت است.

کد خبر 293746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =