وزارت نفت به تعهدهای قانونی خود در هدفمندی یارانه‌ها عمل کرده است

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به گزارش خبرگزاری خانه ملت با عنوان «وجود رانت در اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل هدفمندی یارانه‌ها» توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شانا، متن این توضیحات به شرح زیر است:

«نظر به انتشار گزارشی با عنوان «وجود رانت در اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل هدفمندی یارانه‌ها» در خبرگزاری خانه ملت که در آن برخی مسائل مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها به‌درستی تحلیل نشده است، به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی جهت آگاهی عمومی ارائه می‌شود:

برخلاف ادعای مطرح شده، شرکت‌های تابعه وزارت نفت به تعهدات قانونی خود در قبال درآمدهای حاصل از منابع هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل عمل نموده‌اند. توضیح آنکه شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سال ۱۳۹۷ مکلف به پرداخت ۷۲۵۱۳ میلیارد تومان بوده‌اند، در حالی که در مجموع ۷۷۲۱۴ میلیارد تومان، یعنی بیش از مقدار تکلیفی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نموده‌اند. این در حالی است که سهم شرکت‌های تابعه وزارت نفت از منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۷، معادل مبلغ ۱۴۶۱۶ میلیارد تومان بوده است، اما سازمان هدفمندی یارانه ها تنها مبلغ ۱۰۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ یعنی کمتر از سهم قانونی را تامین کرده است. همچنین درباره اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل منابع یارانه‌ها، لازم به تاکید است که وزارت نفت در این زمینه هیچ اختیار و مسئولیتی ندارد».

کد خبر 293841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =