سازمان منطقه ویژه پارس و دانشگاه اصفهان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دانشگاه اصفهان برای همکاری‌های علمی، خدماتی و مشاوره‌ای در زمینه آمار و مدیریت داده‌ها، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تفاهم‌نامه همکاری علمی، خدماتی و مشاوره‌ای در زمینه آمار، علم داده‌ها و مدیریت داده صبح امروز (چهارشنبه، دهم مهرماه) بین سیدپیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان امضا شد.

براساس بندهای این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تخصص دانشگاهی در حوزه آمار و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات پارس جنوبی بهره خواهد گرفت.

نخستین همکاری صنعت نفت و دانشگاه در حوزه پکپارچگی اطلاعات

در ادامه آیین امضای این تفاهم‌نامه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این همکاری را نخستین در این سطح در صنعت نفت برشمرد که نیاز علمی و یکپارچه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به اطلاعات کاربردی فراهم می‌کند.

موسوی با اشاره به تجربه همکاری صنعت نفت با بدنه دانشگاهی در سه دوره جنگ تحمیلی، سازندگی و دوران تحریم، این تجربه‌ها را موفق ارزیابی کرد که نیازهای صنعت در آن دوران را به‌خوبی پاسخگو بودند و اکنون نیز با توجه به شرایط کشور تنها راه‌حل مشکلات را نگاه به داخل دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گردآوری این اطلاعات علمی، مفید و کاربردی را بانک مناسبی از اطلاعات برای منطقه و حتی کشور برشمرد که راهنمای همه شرکت‌های منطقه برای آغاز هر فعالیت صنعتی، عمرانی و خدماتی در پارس جنوبی است.

رئیس دانشگاه اصفهان در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به کاربردی و عملیاتی بودن این پروژه گفت: این همکاری یک پروژه تحقیقاتی نیست که تنها به صورت گزارش منتشر شود، بلکه کاری عملیاتی و کاربردی است که مشکلات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه یکپارچه‌سازی اطلاعات را هدف قرار داده است.

طالبی ادامه داد: در سال حدود ۱۷۰۰ پایان‌نامه در دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود که این تحقیقات میلیاردها تومان برای این دانشگاه هزینه دارد و صنایع می‌تواند نتایج این تحقیقات را به صورت رایگان استفاده کنند.

وی افزود: با دادن فرصت مطالعاتی به دانشگاهیان برای حضور در صنایع، این امکان به وجود خواهد آمد که در آینده استادان در مراکز صنعتی حضور یابند و از نزدیک با مسائل و مشکلات این حوزه آشنا شوند.

کد خبر 293910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =