کالیبراسیون بیش از ۱۰۰ دستگاه اندازه‌گیری در شرکت گاز اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰۰ دستگاه اندازه‌گیری ازسوی کارشناسان و متخصصان شرکت گاز استان اردبیل کالیبره شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سردار اسماعیلی با اشاره به لزوم توجه به دقت در اندازه‌گیری گاز طبیعی و تطابق میزان دریافت و مصرف گاز در مبادی ورودی و مصرفی، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مطابق استانداردهای مدیریتی استقرار یافته در شرکت گاز استان اردبیل همه تجهیزات اندازه‌گیری در ایستگاه‌های گاز و جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در سطح استان بر اساس برنامه زمان‌بندی، بازبینی و کالیبراسیون شدند.

وی این فرآیند را همسو با هدف صحه‌گذاری بر مقدار دقیق مصرف گاز، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و مقابله با هدررفت گاز طبیعی برشمرد و ادامه داد: با توجه به ارتباط عملکرد صحیح دستگاه‌های اندازه‌گیری با میزان گاز مصرفی و کاهش هدررفت گاز، کالیبراسیون تجهیزات مرجع و تطابق اندازه‌گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: در برنامه کالیبراسیون دوره‌ای تجهیزات، امسال تعداد ۲۲۰ دستگاه برای انجام برنامه کالیبراسیون پیش‌بینی شده که تعداد ۱۰۰ دستگاه در نیمه نخست امسال کالیبره شدند؛ این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال  ۴ درصد رشد داشته است.

کد خبر 293987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =