پایبندی ۳۰۸ درصدی ۱۱ عضو اوپکی متعهد به توافق کاهش تولید

نظرسنجی مؤسسه پلاتس نشان می‌دهد تولید نفت اوپک در سپتامبر شدیدترین افت ماهانه خود در ۱۷ سال اخیر را تجربه کرد و پایبندی ۱۱ عضو متعهد به توافق کاهش عرضه در ماه مورد بررسی به ۳۰۸ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری پلاتس از لندن، حمله به تاسیسات نفت بقیق و میدان نفتی خریص عربستان سبب شد تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر امسال به ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و این مسئله در کنار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا سبب شد تولید اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در این ماه به ۲۸ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز برسد.

تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه اوت این سال بود که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه تولید اوپک از ماه دسامبر سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون است.

۱۱ عضو اوپک که متعهد به کاهش تولید نفت خود هستند، در ماه سپتامبر امسال ۳۰۸ درصد به سهمیه تولید خود پایبند بودند.

تولید نفت ونزوئلا در ماه سپتامبر امسال به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید. تولید نفت عراق نیز در این دوره ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و همچنان بالاتر از سهمیه تولید این کشور بود.

به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش چندی پیش (ژوئن ۲۰۱۹) تصمیم گرفتند توافق خود برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صد و هفتاد و هفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال ۲۰۱۹ خود پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گردهم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.

کد خبر 294157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =