تحقق ۱۰۵.۷ درصدی برنامه تولید نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از تحقق ۱۰۵.۷ درصدی برنامه تولید تکلیفی این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، قباد ناصری گفت: در این مدت بازرسی فنی ۴ هزار و ۹۹۹ نقطه از تاسیسات و خطوط لوله به روش آلتراسونیک انجام و ۷۰ نقطه معیوب تعمیر و بازسازی شده است، همچنین تعمیرات اساسی ۲۵ الکتروپمپ، ۱۸ دیزل ژنراتور، ۱۵ کمپرسور، ۶۶ مورد تمیزکاری محوطه چاه  و تعمیر خط لوله ۶ اینچ نفت کبود نیز بخشی از اقدام‌های این شرکت در نیمه نخست کمبود بوده است.

وی ادامه داد: ۴۹۰ مورد آزمایش های سرچاهی، ایمن‌سازی چاه‌های ۳۱۲ و ۳۱۳ ژوراسیک و توپکرانی خط لوله انتقال نفت لب سفید بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای نگهداشت توان تولید در این مدت بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه به اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن در حوزه عملیاتی این شرکت اشاره کرد و گفت: ۶ بسته قراردادی از این طرح شامل کبود، زیلایی، لالی آسماری، لالی بنگستان، قلعه نار و بالارود در این شرکت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی دو بسته از این طرح آغاز شده و چهار بسته نیز در مرحله تشریفات مناقصه قرار دارد، گفت: با اجرای این ۶ بسته، ظرفیت تولید نفت این شرکت به میزان ۳۹.۱ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

ناصری، احداث واحد بهره‌برداری کبود و قلعه‌نار، افزایش ظرفیت انتقال نفت قلعه‌نار، بازسازی جاده‌های عملیاتی، احداث خط لوله نفت لب سفید به پلنگان،   احداث ساختمان اداری، طرح نوسازی تاسیسات سطح‌الارضی و نصب پمپ‌های ارسالی واحدهای بهره‌برداری هفت شهیدان و لالی را از جمله پروژهای در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برشمرد.

کد خبر 294184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =