مقاوم‌سازی خط لوله ری – ساری در تقاطع رودخانه تجن

معاون فنی منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از اجرای پروژه عمق‌بخشی و مقاوم‌سازی خطوط لوله ۱۲ اینچ فرآورده ری- ساری و ۳۲ اینچ نفت خام نکا – ساری – ری در تقاطع با رودخانه تجن خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، حمیدرضا نجابت با اشاره به بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه تجن ساری در روزهای ابتدایی امسال و در پی آن نمایان شدن و تخریب پوشش خط لوله ۱۲ اینچ لاجیم – ساری در تقاطع با این رودخانه، از اجرای عملیات عمق‌بخشی و مقاوم‌سازی این خط لوله برای در امان ماندن از سیلاب‌های آینده خبر داد.

وی، اجرای عملیات انحراف آب از بستر رودخانه با ایجاد دیواره‌های سنگی مخلوط با شن و خاک به طول ۳۰۰ متر، عرض  ۶ متر و ارتفاع ۴ متر با به کارگیری ماشین‌آلات مورد نیاز، جمع‌آوری پایل‌ها و سدهای ایجادشده قدیمی، ساماندهی عرض رودخانه به طول ۱۵۰ متر و تعمیق خط لوله ۱۲ اینچ را از جمله مراحل انجام این پروژه اعلام کرد.

معاون فنی منطقه شمال همچنین ترمیم سد بتنی آسیب‌دیده اطراف لوله با انجام بتن‌ریزی جدید با هدف مقاوم‌سازی ۱۵ متر از خط ۳۲ اینچ آسیب‌دیده، پایل‌کوبی و چیدمان سنگ‌های حجیم، ایجاد سد مناسب در پایین‌دست خط ۳۲ اینچ را از دیگر مراحل اجرای این پروژه برشمرد.

وی با اشاره به ۴۰۰ نفر روز تلاش کارشناسان و کارکنان منطقه گفت: پس از این مراحل، اقدام‌های بعدی شامل حفاری، لوله‌یابی و جانمایی لوله‌ جدید برای تعمیق خط لوله فرآورده‌های نفتی به طول ۶۰ و عمق چهار متر از بستر رودخانه انجام شد.

به گفته نجابت، آخرین مرحله پروژه عمق‌بخشی و مقاوم‌سازی این خط لوله، اجرای عملیات قطع و وصل بود که پس از هماهنگی و دریافت مجوز از مسئولان مربوطه در ستاد تهران و توقف ۷۲ ساعته خط، با موفقیت انجام و تقاطع مقاوم‌سازی‌شده به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی منطقه، انجام عملیات قطع وصل تقاطع فوق همزمان با بارندگی شدید و برودت نسبی هوا در محل اجرای پروژه و کاهش مدت زمان انجام پروژه از ۱۲۰ ساعت به ۷۲ ساعت را از جلوه‌های ویژه خدمت و تلاش همکاران در منطقه شمال توصیف و اظهار کرد: اراده مستحکم تلاشگران منطقه برای تکمیل این پروژه بار دیگر ثابت کرد که فعالیت در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و به‌ویژه در منطقه شمال فقط در ساعات اداری نیست و عشق، مسئولیت‌پذیری و تلاش شبانه‌روزی همکاران بسیار تعیین‌کننده است.

کد خبر 294916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =