تبیین رویکرد ساخت واحدهای فرآورش پیش‌ساخته برای صنعتگران

نشست آشنایی با واحدهای فرآورش پیش‌ساخته و سیار و معرفی پیمان ساخت، مالکیت و بهره‌برداری (BOO) واحدهای یادشده با حضور شرکت‌ها و صنعتگران حوزه‌ نفت و انرژی در شرکت متن برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، روز سه‌شنبه (۲۱ آبان‌ماه) در این نشست اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این نشست آشنایی و شناخت صنعتگران با سیاست‌های وزارت نفت و اقدام‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت در زمینه ساخت واحدهای فرآورش پیش‌ساخته است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت نفت درباره واحدهای فرآورشی پیش‌ساخته و سریع‌الاحداث، امیدواریم بتوانیم با تجربه و توان پیمانکاران و صنعتگران داخلی و به‌کارگیری روش‌های نو، اجرای این واحدها را در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره ضرورت احداث واحد فرآورشی سیار گفت: هم‌اکنون در نقطه عطف اثبات توان پیمانکاران داخلی در ساخت واحد فرآورشی سیار هستیم که یقین دارم با همراهی، همفکری و همدلی یکدیگر می‌توانیم از این گلوگاه با سربلندی عبور کنیم.

دهقانی تصریح کرد: طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از جمله طرح‌های شناخته‌شده است که توسعه آن بعد از خلع ید شرکت چینی در سال ۹۳ با تعریف بسته‌های کاری کوچک‌تر و واگذاری به شرکت‌های داخلی انجام شده‌ است.

وی افزود: تولید نفت در میدان‌های نفتی غرب کارون با توجه به موقعیت و نوع مخزن، سنگین بودن سیال و همچنین ناهمگنی‌های موجود، مستلزم چابکی و ایجاد ابزار کنترلی است که بتواند در همه‌ حلقه‌های این زنجیره تناسب ایجاد کند و باید با تلاش هر چه ‌بیشتر از همه‌ روش‌های فناورانه در طول این مسیر استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت یادآور شد: اتخاذ سیاستی حساب‌شده و کارآمد که بتواند در شرایط کنونی این خلأ را پر کند حائز اهمیت است. بنابراین، هر اقدامی در عملیات‌ توسعه این میدان بسیار حساس و ارزش بالایی دارد.

دهقانی توانایی ساده کردن فرآیندها و استفاده از فناوری‌های نو را از ویژگی‌های یک شرکت سازنده واحد فرآورش سیار دانست.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت به تداوم برگزاری این‌گونه نشست‌ها اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که به‌زودی از واحد فرآورش سیار (Skid Mounted) خواهیم داشت، نحوه کار و نمونه اجراشده این واحد برای صنعتگران شفاف‌تر خواهد شد.

در ادامه امید شاکری، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت نیز ضمن ارائه گزارش اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور ابلاغیه وزیر مبنی بر الزام به تغییر روش ساخت و نصب واحدهای فرآورش پیش‌ساخته و سیار گفت: در این ابلاغیه چند تکلیف برای معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت مشخص شده است که از جمله می‌توان به تعیین ظرفیت‌های استاندارد برای واحدهای فرآورش پیش‌ساخته و سیار، تهیه اسناد نمونه برای برگزاری مناقصه، موضوع الگوی قرارداد، الزام‌های فنی و اچ‌اس‌یی اشاره کرد.

کد خبر 295368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =