روسیه با کاهش بیشتر عرضه نفت خود موافقت نمی‌کند

منابع مطلع در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) معتقدند احتمال می‌رود روسیه در هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک با تعمیق کاهش بیشتر خود موافقت نکند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، سه منبع مطلع در اوپک گفتند که بعید است روسیه با کاهش بیشتر عرضه نفت خود در هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک موافقت کند، اما ممکن است با تمدید کاهش عرضه در سطوح کنونی برای پشتیبانی از عربستان موافق باشد.

قرار است وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در مقر این سازمان در وین ملاقات کنند، هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک هم یک روز بعد یعنی ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) برگزار می‌شود.

عربستان سعودی بنا دارد ۱۴ آذرماه همزمان با برگزاری نشست عادی ۱۷۷ اعضای اوپک، قیمت‌گذاری عرضه عمومی اولیه سهام شرکت سعودی آرامکو را اعلام کند.

این منابع به رویترز گفتند: اوپک و متحدانش نگران رشد ضعیف تقاضا در سال ۲۰۲۰ هستند.

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با سخت توصیف کردن موضع عربستان در نشست آینده، بن‌مایه‌ مذاکرات پیش روی اوپک و غیراوپک را مشخص کرد.

 روسیه می‌گوید قادر به کاهش تولید داوطلبانه نفت در ماه‌های سرد زمستان به‌ویژه در غرب سیبری، محلی که بیشتر دکل‌های حفاری‌اش در آنجا مستقر شده و  دو سوم نفت این کشور از آنجا برداشت می‌شود، نیست.

 کارشناسان بر این باورند که بستن چاه‌ها در شرایط یخ‌زدگی می‌تواند سبب انفجار شود، با این وجود ریسک‌هایی وجود دارد که دمای بسیار پایین حدود منفی ۵۰ درجه سلسیوس (منفی ۵۸ درجه فارنهایت) می‌تواند به کاهش تولید غیرداوطلبانه نفت منجر شود.

روسیه از زمان اجرایی شدن توافق کاهش عرضه نفت در یکم ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۱ دی‌ماه ۹۶) تعهدهای خود را به‌تدریج اجرا کرد و تنها در ماه مه سال ۲۰۱۷ موفق به اجرای کامل تعهد خود شد.

یک منبع مطلع از این موضوع سه‌شنبه هفته گذشته ( ۲۸ آبان‌ماه) به رویترز گفت: ما در ماه دسامبر در وین شاهد مذاکراتی سخت خواهیم بود، روسیه با کاهش تولید نفت خود در زمستان موافق نیست.

کد خبر 295675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =