حفر ۱۳۸ حلقه چاه‌ اکتشافی در مناطق خشکی و دریایی

رئیس هیئت‎ مدیره شرکت ملی حفاری ایران از حفر ۱۳۸ حلقه چاه‌ اکتشافی در مناطق خشکی و دریایی کشور پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این شرکت در کشف بیش از ۱۵ مخزن نفتی و گازی نقش تاثیرگذاری ایفا کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته تعداد ۱۱۲ حلقه چاه توصیفی حفر و تکمیل شده است، اظهار کرد: متراژ حفاری مجموع چاه‌های اکتشافی و توصیفی ۸۷۸ هزار و ۲۳۷ متر ثبت شده که ۴۸۲ هزار و ۱۰ متر مربوط به چاه‌های اکتشافی و ۳۹۶ هزار و ۲۲۷ متر چاه‌های توصیفی است.

وی افزود: در حفاری چاه‌های اکتشافی افزون بر ۲۰ دستگاه حفاری ناوگان شرکت، دستگاه‌های ۴۸، فوق سنگین ۶۰ (پیروزی)، ۴۳، ۴۱ و ۶۷ فتح و دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی رکورددار حفاری این چاه‌ها بودند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نقش محوری این شرکت در کشف میدان نفتی آزادگان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: شرکت ملی حفاری در کشف میدان‌های گازی پارس جنوبی، وراوی، شانول، خشت، کیش و میدان‌های نفتی رامین، منصورآباد، سوسنگرد، پایدار غرب، کوه‌موند، جفیر، حسینیه  و ... در همکاری مستمر با مدیریت اکتشاف و شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت فلات قاره نقش اساسی داشته است.

موسوی تصریح کرد: ارائه عملیات حفاری و خدمات جانبی از سوی شرکت ملی حفاری با به‌کارگیری دستگاه حفاری ۳۳ فتح به کشف میدان گازی ارم در استان فارس انجامید و همچنین کشف مخزن نفتی نام‌آوران در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با به‌کارگیری سه دستگاه حفاری این شرکت انجام شد که در ردیف میدان‌های بزرگ کشف شده اخیر در کشور قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: نقش‌آفرینی این شرکت در حفر چاه‌های اکتشافی و توصیفی در حالی است که این سازمان با برخورداری از بیش از ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و امکانات و تجهیزات خدمات یکپارچه فنی و مهندسی، بخش عمده‌ای از عملیات حفاری چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری تکمیلی را به صنعت نفت کشور ارائه می‌دهد.

کد خبر 295735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =