تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران پایان یافت

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران از اتمام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، محمدعلی هاشمی در این باره گفت: پس از ۳۰ روز کار مداوم و شبانه‌روزی کارکنان پالایشگاه نفت تهران، تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر شمالی، تهیه روغن و گاز مایع شمالی این پالایشگاه با موفقیت و بدون حادثه جدی پایان یافت.

وی افزود: در این دوره از تعمیرات اساسی با توجه به لزوم تعویض ظرف فلر پالایشگاه شمالی و برخی اصلاحات ضروری در واحدهای عملیاتی آیزوماکس شمالی، آمین، سولفورزدایی از نفت گاز، سولفورزدایی از نفت سفید، ایزومریزاسیون، نیروگاه شماره ۳ (توربین گازی GTG) و آب و برق و بخار شمالی، واحدهای موردنظر مطابق برنامه و با رعایت استانداردهای عملیاتی، مهندسی و ایمنی از سرویس خارج شده و پس از اجرای موفق دستور کارهای اضطراری در مدار تولید قرار گرفتند. این فرآیند با هماهنگی قابل تقدیر تیم‌های کاری از ادارات تعمیرات، بهره‌برداری، مهندسی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، بازرگانی، اداری و دیگر اداره‌های درگیر انجام گرفت و همه اهداف کلیدی برنامه‌ریزی‌شده محقق شده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به برنامه‌های بهبود مهم در این تعمیرات اساسی تصریح کرد: اقدام‌هایی که از سال‌ها پیش شناسایی، ارزیابی و برنامه‌ریزی‌شده بودند، با تمهیدات در نظر گرفته‌شده و ایجاد آمادگی‌های لازم اجرا شد.

وی افزود: فرآیند تعمیرات اساسی با توجه به حجم زیاد دستور کارها، پراکندگی فعالیت‌ها و حضور حدود ۱۱۰۰ نفر نیروی کاری که در شرایط سخت محیطی فعالیت می‌کنند و در مواردی از تجربه و توانمندی کافی نیز برخوردار نیستند، فرآیندی پرریسک محسوب می‌شود و به همین لحاظ نظارت و هماهنگی واحدهای درگیر برای کاهش سطح ریسک، مدیریت منابع و کنترل فعالیت‌ها در چارچوب برنامه زمان‌بندی طرح ریزی‌شده بسیار ضروری است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران تاکید کرد: در هر تعمیرات اساسی نواقص و کمبودهایی نیز شناسایی می‌شوند که پس از بررسی و تحلیل ازسوی مدیران، مسئولان و کارشناسان، از آنها برای بهبود فعالیت‌ها در آینده و انتقال دانش و تجربه به شرکت استفاده می‌شود.

کد خبر 295806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =