۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر: 296010
جهانگیری: نفت را به روش‌های دیگر می‌فروشیم

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: آمریکایی‌ها باوجود حداکثر فشار روانی و اقتصادی نتوانستند صادرات نفت خام ایران را به صفر برسانند و ما نفت را به روش‌های دیگر می‌فروشیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، ۱۱ آذرماه) در آیین بیست‌وسومین  سالروز ملی صادرات، گفت: ما در شرایط سخت با وجود همه فشارهایی که در جنگ روانی و اقتصادی دو سال گذاشته پشت سر گذاشته‌ایم، روی پای خود ایستادیم و مقاومت کردیم. آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را روی زندگی مردم ایران متمرکز کرده‌اند، باید گفت که شرایط کنونی جزو سخت‌ترین شرایط پس از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: باید اقتصاد کشور، تولید، صادرات و اشتغال را مراقبت کنیم و روی پا نگه داریم، به لطف خدا وضع نسبت به آن خوابی که آمریکایی‌ها برای کشور و ملت دیده بودند خیلی بهتر شده که این شرایط محصول فعالیت و همدلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آمریکایی‌ها زیرساخت‌ها و زمینه‌هایی را که در اقتصاد ایران تعیین کننده بودند تحریم کردند، نفت را تحریم کردند، اما نتوانستند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند، به هر حال با فشاری که وارد کردند حتی کشورهای دوست ایران هم که تاکنون جزو نزدیک‌ترین کشورها در ارتباط با ما هستند جرات این را که از ما نفت بخرند، ندارند.  

جهانگیری اظهار کرد: ما به روش‌های دیگری متوسل می‌شویم تا بتوانیم نفت کشور را بفروشیم، آنها محصولات اصلی را که بخش مهم نیازهای کشور بوده شناسایی کردند و به این نتیجه رسیدند پتروشیمی پس از نفت مهم‌ترین محصول صادراتی ایران است، از این رو شرکت‌ها و محصولات پتروشیمی ما را نیز تحریم کردند.

کد خبر 296010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =