حضور جوانان، مسیر توسعه صنعت نفت را هموار می‌کند

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت بر ضرورت بهره‌مندی از جوانان به ‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در مسیر توسعه صنعت نفت تاکید کرد و گفت: حضور جوانان می‌تواند منشأ پیدایش راه‌حل‌های جدیدی برای رفع چالش‌های این صنعت باشد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه المپیاد مهندسی نفت، سعید محمدزاده دیروز (چهارشنبه، ۱۳ آذرماه) در نخستین نشست شورای راهبری چهارمین المپیاد علمی – پژوهشی مهندسی نفت که به میزبانی وزارت نفت برگزار شد، افزود: جشنواره‌هایی همچون المپیاد مهندسی نفت می‌تواند موجب ایجاد هیجان فکری در جامعه جوان کشور و استفاده از این سرمایه‌ها شود.

وی با اشاره به تجارب ایجاد مجموعه‌های جوان در کنار مدیران که می‌تواند موجب پیدا کردن راه‌حل‌هایی نو برای رفع چالش‌های بخش صنعت شود، ادامه داد: باید از سرمایه جوانان در صنعت نفت بیش از پیش بهره‌مند شد.

محمدزاده با بیان اینکه المپیاد نفت نباید محورهای خود را صرفا معطوف به مهندسی نفت کند، یادآور شد: لازم است چالش‌هایی نظیر مباحث مربوط به سرمایه انسانی، مسئولیت اجتماعی، اقتصاد و… نیز در این رویداد مدنظر قرار گیرد و از مشارکت دانشگاه‌های کشور نیز بیشتر استفاده شود.

امید شاکری، مدیرکل اداره نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت و رئیس کمیته راهبری المپیاد نیز در این نشست به‌ بیان اهداف کلان المپیاد مهندسی نفت، زمان‌بندی چهارمین دوره و ارائه آمار کلی ادوار گذشته پرداخت و به روند رو به رشد تعداد تیم‌های علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و مراکز پژوهشی شرکت‌کننده در این رویداد اشاره کرد.

وی گفت: المپیاد در این چهار سال توانسته در ایجاد شور و نشاط در جامعه دانشگاهی، توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد بستر تیم‌سازی و رفع چالش‌ شرکت‌های فعال حوزه بالادستی صنعت نفت موثر باشد.  

قاسم عرب، مدیرکل دفتر معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز در این نشست ضمن اشاره به برگزاری موفق دوره گذشته المپیاد، گفت: در دوره گذشته، تشکیل تیم‌ها در فضایی جوان، شور و نشاط خاصی را بر رویداد حاکم کرد.

وی با بیان اینکه بلوغ این رویداد زمان‌بر است، ادامه داد: ما در کشور عمده بها را به افرادی می‌دهیم که سرمایه آنها در جیبشان است، اما مخاطبان این رویداد جوانانی هستند که سرمایه آنها در فکر آنهاست.

کد خبر 296160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =