تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور امضا شد

تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور به‌منظور اجرایی شدن مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه) با حضور علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، امیر وکیل زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران شرکت ایران خودرو دیزل به امضا رسید.

با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که به دنبال مصوبه اخیر شورای اقتصاد برای اعطای کمک بلاعوض به خودروها برای گازسوز کردن خودروها امضا شد، انواع تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به دوگانه‌سوز تبدیل می‌شوند و همچنین حمایت از توسعه و تولید خودروهای تجاری نیمه‌سنگین گازسوز محقق خواهد شد.

توسعه و تولید کارخانه‌ای خودروهای دوگانه‌سوز شامل تاکسی با پیمایش ۳۰۰ کیلومتر، ون (تاکسی)، وانت‌بار، سواری و خودروهای نیمه‌سنگین تجاری، تبدیل خودروهای تولیدشده توسط کارخانه در نمایندگی‌های مجاز کارخانه/ کارگاه‌های تبدیل تحت نظارت ایران خودرو و موردتایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ایجاد زمینه امضای قرارداد در هر یک از زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و مشاوره از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

به گزارش شانا، شورای اقتصاد در نشست فوق‌العاده روز دوشنبه، ١١ آذرماه بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه و با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.

این مصوبه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند. سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودروهای یادشده، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.

با امضای این تفاهم‌نامه و همکاری بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران‌خودرو و با مشارکت یکی از بانک‌های داخلی و از محل صرفه‌جویی مصرف بنزین، برای گازسوز کردن هر خودرو عمومی حدود ۴.۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ارائه خواهد شد.

کد خبر 296369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =