صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیون دلاری پژوهشگاه صنعت نفت در سال رونق تولید

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر لزوم ادامه همکاری پژوهشگاه و مرکز رشد و فناوری پالایشگاه هاشمی‌نژاد، گفت: امسال با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین کالاهای مورد نیاز صنعت و تجاری‌سازی آنها، ۲۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، جعفر توفیقی در حاشیه بازدید از این پالایشگاه گازی درباره عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: پژوهشگاه مجموعه‌ای پژوهشی و فناوری است که در همه زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، مسائل مربوط به زمین‌شناسی، اکتشاف، بهره‌برداری، حفاری، پالایشگاه‌های گاز، شیرین‌سازی و ایجاد ارزش افزوده از منابع گازی و مواد نفتی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین نیازهای صنعت نفت ایران تلاش می‌کند، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد در غیاب شرکت‌های خارجی، لطمه‌ای به صنعت عظیم تولید انرژی کشور وارد شود.

توفیقی از تاسیس یک مرکز نوآوری با هدف تامین نیازهای صنعت نفت در پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد و افزود: مهم‌ترین ماموریت ما توسعه تکنولوژی است و در این مرکز با ایجاد کسب‌وکارهای جدید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش خواهیم کرد از توان شرکت‌های داخلی، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها استفاده کنیم. همان‌طور که اکنون نیز با مراکز مختلف پالایشگاهی و پتروشیمی برای تامین نیازها و کاتالیست‌ها همکاری می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق تولید، یادآور شد: در راستای تامین نیازهای صنعت، از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان حمایت و در این زمینه قراردادی امضا شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری‌های پژوهشگاه را تجاری‌سازی کنند و به مرحله تولید انبوه برسانند.

وی درباره نتایج حاصل از اقدام‌های انجام شده در پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: کالاهای مورد نیاز صنعت نفت که در گذشته از خارج تامین می‌شدند امروز در داخل پژوهشگاه صنعت نفت ساخته می‌شود؛ به این ترتیب از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، با اقدام‌هایی که انجام داده‌ایم حدود ۲۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

توفیقی در پایان بر ادامه همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه صنعت نفت و پالایشگاه هاشمی‌نژاد تاکید کرد.

کد خبر 296414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =