زنگنه در وزارت نفت نباشد صنعت نفت آسیب می‌بیند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پرسش از وزیران حق نمایندگان مجلس است، اما استیضاح وزیر نفت که تسلط کامل به حوزه فعالیت خود دارد به صلاح کشور نیست.

به گزارش شانا به نقل از ایلنا، سلام امینی استیضاح وزیر نفت را سیاسی دانست و گفت: پرسش و استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمی‌توان از آنها به دلیل مطرح کردن استیضاح یک وزیر خرده گرفت، اما به‌طور کلی شاید در بحث استیضاح وزیر نفت، شائبه سیاسی بودن هم وجود داشته باشد.

وی افزود: اگرچه شنیده می‌شود نمایندگان در روزهای پایانی مجلس به دلیل انجام کارهای تبلیغاتی به دنبال استیضاح وزیران مختلف هستند، بعید می‌دانم شخصیت نمایندگان مجلس این‌گونه باشد. بدون شک برای نمایندگان مصالح و منافع ملی بسیار با ارزش‌تر از آن است که قربانی مطامع حزبی، جریانی و تبلیغاتی شوند. آن هم در این شرایط که کشور به همگرایی و اتحاد بیش از هر عنصر دیگری نیازمند است.

زنگنه از خبره‌های نفتی و مسلط به این حوزه است

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های وزیر نفت که باید مدنظر نمایندگان مجلس قرار گیرد، گفت: زنگنه در صنعت نفت یک برند بین‌المللی و از خبره‌های نفتی کشور است.

امینی با اشاره به حضور متعدد زنگنه در نشست‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تسلط و احاطه وی بر روابط نفتی جهان که کاری چندلایه و پیچیده است، تصریح کرد: زنگنه در این عرصه سابقه طولانی دارد و با مسائل نفتی به‌طور کامل آشناست.

وی با تاکید بر اینکه ما از کسی بت نمی‌سازیم و همه را منصفانه قضاوت می‌کنیم و عملکردها را مورد سنجش قرار می‌دهیم، گفت: به اعتقاد بنده خدمات زنگنه بسیار زیاد است، نمایندگان برای قضاوت وی باید همه جوانب را در نظر گیرند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر نفت در شرایط کنونی از نظر وجهه جهانی ایران در حوزه نفت، تبعات مثبتی به همراه نخواهد داشت، گفت: در این وضع که شدیدترین نوع تحریم‌ها علیه کشور اعمال می‌شود، شخصی باید سکان نفت کشور را در دست داشته باشد که خبره باشد و راهبردهای لازم از نظر بین‌المللی، جهانی، حوزه اوپک، کشورهای همسایه، صادرکنندگان و واردکنندگان نفت را به‌خوبی بشناسد که خوشبختانه زنگنه نسبت به این مسائل اطلاعات و آگاهی کامل دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر وی در وزارت نفت نباشد، بعید می‌دانم در این شرایط بتوانیم شخص دیگری را برای این وزارتخانه پیدا کنیم و به‌طور قطع صنعت نفت آسیب خواهد دید.

کد خبر 296422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =