۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 296574
بومی‌سازی ۷ هزار قطعه در نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ضمن تاکید بر حمایت همه‌جانبه از ساخت داخل و تلاش برای رونق تولید، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، با همکاری سازندگان داخلی بیش از ۵۰۰ قلم کالا مشتمل بر ۷ هزار قطعه از قطعات ماشین آلات پیچیده فرآیندی را ساخته‌ایم و اکنون در بخش پمپ‌های پساب و شیرهای کنترل از نمونه خارجی بی‌نیاز هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان در حاشیه دومین روز یازدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات حفاری خوزستان به اقدام‌های منحصربه‌فرد شرکت مارون در راستای صیانت از محیط زیست پرداخت و تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۸ درصد پساب‌های نمک‌زدایی را پس از تصفیه کامل به چاه‌های دفعی تزریق می‌کنیم.

کاویان افزود: برای جمع‌آوری حدود ۲ میلیون مترمکعب گاز همراه با بخش خصوصی قراداد بسته و به‌زودی گازسوزی شرکت به حداقل خواهد رسید. با به‌کارگیری دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت (MOT)، نفت‌سوزی به صفر رسیده و در سال ۹۸، ۱۱۵ هزار بشکه نفت را از این فرآیند جمع‌آوری کردیم.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار در مناطق نفت‌خیز جنوب، جمع‌آوری نفت در گودال سوخت در واحدهای بهره‌برداری با اصلاح کامل فرآیندهای قدیمی، دیگر هیچ نفتی به گودال سوخت هدایت نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون احداث ۱۵ مدرسه، بهسازی ۳۲ مدرسه، ۳۰ مسجد و حسینیه، تامین ۲۶ میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت آبرسانی به روستاهای مجاور تاسیسات و تامین آب با تانکر برای روستاهای مذکور را از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و گفت: در بخش ارائه خدمات به مناطق سیل‌زده نیز معین سه شهرستان شدیم و همان توان را برای خدمت‌رسانی به مردم به‌کار گرفتیم.

کد خبر 296574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =