پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، این تفاهم‌نامه که امروز (چهارشنبه، ۲۷ آذرماه) بین جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد، موضوع‌هایی مانند همکاری در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید در صنایع نفت و گاز و تدوین آیین‌نامه‌های مورد نیاز مراکز نوآوری را دنبال می‌کند.

همکاری در اجرای دوره‌های جدید بین‌رشته‌ای مورد نیاز صنایع نفت و گاز کشور، انعقاد توافق‌نامه، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های معتبر جهانی به‌منظور تبادل اطلاعات و تجارب آموزشی - پژوهشی و همچنین همکاری در تعریف و اجرای مشترک پروژه‌های صنعتی و پژوهشی مورد نیاز صنایع نفت و گاز از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه این آیین به فعالیت‌های این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: اصلاحات ساختاری مناسبی را در این دانشگاه انجام داده‌ایم و امیدواریم این تغییرات دانشگاه‌های ما را به سمت دانشگاه نسل سوم هدایت کند، زیرا ضعف اصلی دانشگاه‌ها، نسل اولی بودن آنهاست.

معتمدی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که بیشتر در چرخه اقتصادی کشور نقش دارند و برای نیازها حرکت می‌کنند.

وی  با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف خود در سه زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: افزایش قراردادهای صنعتی، نوآوری و مهارت‌افزایی سه محور اساسی است که در این بخش‌ها فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه نشست‌ها و بازدیدها بتوانیم فعالیت‌های مکملی را انجام دهیم. پژوهشگاه صنعت نفت و پردیس‌های ما می‌توانند در زمینه‌های متعدد با یکدیگر فعالیت کنند.

کد خبر 296750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =