ثبت رکوردی تازه در تولید و فروش پلی‌پروپیلن جم

شرکت پلی‌پروپیلن جم رشد ۱۳ درصدی تولید و هشت درصدی فروش را در هشت ماه امسال ثبت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، شرکت پلی‌پروپیلن جم از شرکت‌های تابع این مجموعه، در هشت ماه امسال توانست در زمینه تناژ تولید و فروش، عملکرد سال‌های گذشته را پشت سر بگذارد.

مجموع تولید شرکت پلی‌پروپیلن جم در هشت ماه امسال ۱۸۵ هزار و ۵۱۹ تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۳ درصدی نشان می‌دهد. تا پیش از این، بیشترین میزان تولید در مدت مشابه هشت ماه مربوط به سال ۱۳۹۶ با تولید ۱۸۲ هزار و ۷۷۷ تن بود که عملکرد هشت ماه سال ۱۳۹۸ نشان از رکوردشکنی در این زمینه دارد. براساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود تولید این شرکت تا پایان امسال به رقم ۲۷۰ هزار تن برسد.

محصولات این شرکت بیشتر در بورس کالای ایران عرضه می‌شود. میزان کل فروش امسال تا پایان آبان‌ماه ۱۶۵ هزار و ۳۹۹ تن بوده است که از افزایش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل با فروش ۱۵۳ هزار و ۲۶۷ تن حکایت می‌کند. از منظر ارزش فروش محصولات شرکت، گزارش‌ها نشان‌دهنده فروش حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که افزایش چشمگیر بیش از ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. ارزش فروش محصولات هر سال به دلیل افزایش میزان فروش و تغییر نرخ فروش محصولات رشد دارد، اما امسال مبلغ فروش به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

براساس گزارش صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه شرکت، درآمدهای عملیاتی رشد بیش از دوبرابری معادل ۱۵،۴۳۷ میلیارد ریال را نشان می‌دهد و مقدار افزایش سود عملیاتی نیز حدود ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ است.

جم‌پیلن حدود بیش از ۹۵ درصد محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می‌کند که به‌طور تقریبی ۳۵ درصد سهم محصولات پلی‌پروپیلن معامله شده در بازار بورس کالا به این شرکت تعلق دارد و بخش باقی‌مانده محصولات به کشورهای هدف صادر می‌شود. شرکت پلی‌پروپیلن جم در نظر دارد با اولویت تأمین نیازهای داخلی، در بخش صادرات نیز به بازارهای جدید بیندیشد و از دیدگاه راهبردهای بازاریابی، توسعه بازار فروش را در دستور کار خویش قرار داده است.

کد خبر 296939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =