بانوان توانمند نفت برای احراز پست‌های مدیریتی شناسایی می‌شوند

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده گفت: بانوان توانمند شرکت ملی نفت ایران برای احراز پست‌های مدیریتی شناسایی و معرفی می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیده‌طاهره سیدمومنی امروز (چهارشنبه، چهارم دی‌ماه) در سیزدهمین نشست هم‌اندیشی مشاوران امور زنان و خانواده شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابع با اشاره به ضرورت تغییر نگرش جامعه و به تبع آن سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به نقش و اهمیت حضور زنان در همه عرصه‌ها، گفت: با وجود برابر بودن تقریبی جمعیت زنان و مردان در کشور، نسبت حضور بانوان فعال در حوزه‌های قانونگذاری و دولت نسبت به آقایان وضع مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه از اهداف مهم امور زنان شرکت نفت، شناسایی بانوان توانمند و اصلاح نگرش آنها با هدف ارتقای سطح آگاهی از جایگاه و توانمندی‌هایشان است، افزود: در نشست اخیر با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مسائل و مشکلات خانواده‌های کارکنان و نیز راهکارهایی که برای رفع آنها مدنظر قرار گرفته بود مطرح و بررسی شد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده ضمن تشریح فعالیت‌های این امور در ۶ ماه گذشته به تشکیل کارگروهی اشاره کرد که هدف آن شناسایی زنان توانمند برای احراز سمت‌های سرپرستی و مدیریتی در شرکت ملی نفت است.

به گفته سیدمومنی، در کارگروه یادشده، شاخص‌هایی تعریف شده است (میزان تحصیلات، ارزیابی عملکرد، سابقه فعالیت و ...) که به سبب آن توانمندی بانوان ارزیابی می‌شود و برای تصدی پست‌های سرپرستی و مدیریتی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی  اظهار کرد: تاکنون ۷۹۲ نفر از بانوان از سوی مرکز ارزیابی و توسعه مدیران واجد شرایط اعلام شده‌اند که از میان آنها نام ۲۰۹ نفر در قالب فهرستی جداگانه برای معرفی به دیگر مدیران ارشد قرار گرفته و بر اساس نظر مثبت از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، برای افراد این فهرست فرصت شغلی تعریف و پیشنهاد شده است و اولویت نخست اشتغال در شرکت ملی نفت ایران و پس از آن دیگر شرکت‌های تابع نفت خواهد بود.

کد خبر 297004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =