بازسازی دکل حفاری ۸۱ فتح در مراحل پایانی است

بخش‌های فلزی سازه دستگاه حفاری ۸۱ فتح به همت متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در مراحل پایانی بازسازی و ایمن‌سازی قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد صادقی‌پور، رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی _ یک این شرکت گفت: این دکل سنگین حفاری اوایل امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تعمیر (اورهال) از چرخه عملیات خارج شد.

وی آماده به‌کار بودن دستگاه‌های حفاری را در راستای شتاب بخشیدن به عملیات حفاری بسیار مهم دانست و اظهار کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی از شهریورماه گذشته، بازسازی قطعات دکل ۸۱ فتح به این واحد واگذار و وارد فاز اجرایی شد. بازسازی و نوسازی این دستگاه شامل سکو، اتاقک حفار، سازه، تاج، قاب‌ها و پاشنه‌های دکل می‌شود که انجام آن براساس برآوردها، بیش از ۲۴۰ هزار دلار صرفه‌جویی خواهد داشت.

رئیس اداره سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی _ یک شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه در این واحد ۱۵ نفر متخصص مشغول کارند، افزود: هم‌اکنون تعمیر قسمت‌های زیرین سازه دستگاه (Subbase) در مرحله اجرا قرار دارد و ۸۰ درصد کار تحقق یافته است و بازسازی کامل این دستگاه حفاری طبق جدول پیش‌بینی‌شده تا پایان دی‌ماه امسال به پایان می‌رسد و با مشخص شدن موقعیت، فعالیت عملیاتی خود را آغاز می‌کند.

دستگاه حفاری ۸۱ فتح خردادماه سال ۱۳۸۳ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوست و تاکنون حفاری و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز به متراژ ۱۳۵ هزار متر را در کارنامه دارد.

کد خبر 297083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =