رکورد جدیدی در تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات کشور ثبت می‌شود

رئیس مجتمع پتروشیمی شهیدتندگویان با اشاره به انجام ۳۰ هزار نفر ساعت تعمیرات اساسی بدون حادثه فاز دوم این مجتمع، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال به رکورد تولید بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول در این پتروشیمی دست یابیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، محمدعیسی انوشا با اشاره به انجام ۳۰ هزار نفرساعت کار بدون حادثه در قالب اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تعمیرات اساسی فاز دوم این مجتمع پتروشیمی، گفت: از ۱۷ تا ۲۸ آذرماه امسال تعمیرات اساسی و دوره فاز دوم پتروشیمی تندگویان شامل واحدهای فرآیندی «سی‌تی‌ای» دو، «پی‌تی‌ای» دو، پلی اف و پلی جی این مجتمع پتروشیمی انجام شد.

وی با اعلام اینکه هدف از اجرای این دوره تعمیرات اساسی، افزایش بازدهی، رفع گلوگاه‌های تولید و رفع برخی از مشکلات فنی از زمان طراحی تاکنون بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با انجام این دوره تعمیرات اساسی بدون حادثه، زمینه تولید پایدار در پتروشیمی تندگویان فراهم شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به ثبت رکوردهای جدید تولید در پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات زنجیره تولید پلی‌اتیلن ترفتالات در کشور، گفت: در طول ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۸۷ درصد برنامه‌های تولیدی این شرکت محقق شده است.

انوشا با بیان اینکه برای سال ۹۸ برنامه تولید حدود یک‌میلیون و ۲۹۰ هزار تن محصول میانی و نهایی در دستور کار پتروشیمی شهید تندگویان قرار گرفته بود، تأکید کرد: در ۹ ماه امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی، حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تن محصول تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با ثبت رکوردی جدید امکان تولید بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول فراهم شود.

وی ظرفیت تولید پتروشیمی شهیدتندگویان را حدود یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن عنوان کرد و در تشریح دلایل ثبت رکوردهای جدید تولید در این مجتمع پتروشیمیایی توضیح داد: در یک سال گذشته تداوم تولید، کاهش هزینه‌های تولید، تأمین پایدار و مطمئن قطعات و تجهیزات یدکی و مصرفی واحدهای فرآیندی، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید و ایجاد یک وحدت مدیریتی، همگرایی و افزایش رضایت شغلی کارکنان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه مجموعه این عوامل منجر به ثبت رکوردهای جدید تولید در این مجتمع پتروشیمی شده است، یادآور شد: در شرایط کنونی نه تنها نگرانی برای تأمین نیازهای داخلی وجود ندارد که ایران به یکی از صادرکنندگان مطمئن محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات تبدیل شده است.

کد خبر 297242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =