انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی از بی‌توجهی شرکت‌های نفتی درباره آلودگی‌ها

آژانس بین‌المللی انرژی امروز (دوشنبه، ۳۰ دی‌ماه) اعلام کرد که شرکت‌های نفت و گاز باید سرمایه‌گذاری در انرژی‌های کم‌کربن را افزایش دهند یا اینکه با واکنش‌های منفی روبه‌رو شوند که سوددهی بلندمدت و پذیرش اجتماعی آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که در مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوئیس ارائه شد، اعلام کرد که شرکت‌های نفت و گاز با چالش‌های حیاتی روبه‌رو هستند، زیرا دنیا به شکلی روزافزون با دوران گذار انرژی برای کاهش گرمایش جهانی، همراه می‌شود.

این نهاد اعلام کرد حدود ۱۵ درصد آلودگی‌های مربوط به انرژی در جهان، از فرایند استخراج نفت و انتقال آن به مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. میزان تولید آلودگی گازهای گلخانه‌ای آسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی به رقمی بی‌سابقه رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد شرکت‌های نفت و گاز برای توضیح درباره چگونگی کاهش آلودگی‌ها همسو با توافق آب و هوایی پاریس ۲۰۱۵، با درخواست‌های روزافزونی روبه‌رو هستند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، گفت: همه بخش‌های صنعت باید چگونگی واکنش را در نظر بگیرند؛ بی‌توجهی و اقدام نکردن، گزینه قابل قبولی نیست.

کد خبر 297877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =