۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر: 297936

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران خبر داد

راه‌اندازی نخستین توربین ملی در شبکه انتقال گاز ایران

افزایش همکاری شرکت ملی گاز با دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه انرژی کیش
راه‌اندازی نخستین توربین ملی در شبکه انتقال گاز ایران

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: رویکرد اصلی این شرکت در شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هاست که با تکیه بر توان و تخصص آنها، نخستین توربین ملی ۲۵ مگاواتی شبکه انتقال گاز کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن مظلوم فارسی‌باف، امروز (سه‌شنبه، یکم بهمن‌ماه) در حاشیه آغاز به‌کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش گفت: رویکرد شرکت ملی گاز ایران در این نمایشگاه، توسعه همکاری‌های لازم با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برای تکمیل حلقه توسعه فناورانه است.

وی با اشاره به استقبال مطلوب شرکت‌های داخلی و خارجی از برگزاری نمایشگاه انرژی در کیش، تصریح کرد: این استقبال در حالی است که کشور دچار تحریم‌های مختلف اقتصادی است، با این حال تلاش می‌کنیم  با اجرای سریع‌تر نظام ارزیابی فناورانه در شرکت ملی گاز ایران، رویکرد مثبتی در حوزه پژوهش ایجاد کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران درباره راه‌اندازی نخستین توربین ۲۵ مگاواتی در شبکه انتقال گاز کشور، توضیح داد: این توربین با حمایت شرکت ملی گاز ایران و مشارکت شرکت توربوکمپرسور نفت طراحی و با دانش بومی نصب و راه‌اندازی شده است.

فارسی‌باف از طراحی و تولید توربین‌های جدید برای شرایط خاص عملیاتی در صنعت گاز خبر داد و اظهار کرد: بهره‌برداری آزمایشی از این توربین‌ها در شبکه انتقال گاز کشور آغاز شده و با پایان مراحل بهره‌برداری آزمایشی، تولید انبوه با فناوری بومی و ایرانی از سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تعریف شناسنامه پژوهش و فناوری برای هر یک از کالاهای پرمصرف این شرکت، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران به‌دنبال خودکفایی و بی‌نیازی صنایع پالایش، انتقال و توزیع گاز نسبت به کالاهای وارداتی با مشارکت حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در شرایط تحریم‌های غیرقانونی است.

به گزارش شانا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش، همسو با مقابله با آثار تحریم و به‌منظور معرفی‌ ظرفیت‌ها، تجهیزات و صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی ایران به نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه، کار خود را از دیروز (دوشنبه، ۳۰ دی‌ماه) آغاز کرد و تا روز پنجشنبه سوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

در این گردهمایی، فعالان، سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، هلند، امارات متحده عربی، روسیه و کره‌جنوبی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی حضور دارند.

کد خبر 297936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =