ایران از خرید کاتالیست‌های پرمصرف صنعت نفت بی‌نیاز شد

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کاتالیست گفت: در شرایط کنونی نیازهای کاتالیستی صنعت نفت به همت دانش‌بنیان‌ها تأمین شده و در شرایط تحریم نیازی به خرید کاتالیست‌های پرمصرف نداریم.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالرضا حمیدی امروز (سه‌شنبه، یکم بهمن ماه) در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با بیان اینکه هم‌زمان با اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، ایران به جمع کشورهای تولیدکننده کاتالیست‌های پرمصرف در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پیوسته است، گفت: از مجموع کاتالیست‌های پرمصرف در صنعت نفت کشور تاکنون تولید داخلی با دانش ایرانی ۴۴ کاتالیست انجام شده است.

وی افزود: ایران یکی از معدود کشورهای جهان به شمار می‌رود که به انحصار کاتالیستی شرکت‌های بزرگ کاتالیست‌ساز جهان پایان داده است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کاتالیست ایران تصریح کرد: در شرایط کنونی، نیازهای کاتالیستی صنعت نفت به همت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تأمین شده و در شرایط تحریم نیازی به خرید و واردات کاتالیست‌های پرمصرف نداریم.

حمیدی تأکید کرد: در شرایط کنونی در کنار تأمین نیاز داخلی، ایران به جمع صادرکنندگان کاتالیست در منطقه خاورمیانه پیوسته است.

کد خبر 297974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =