۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 298022
بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها ضرورت دارد

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به رکورد بی‌سابقه مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی در دی‌ماه امسال، بر ضرورت بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، کوروش هاشمی با ارائه گزارشی، طرح‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور را که از سوی شرکت بهینه‌سازی در دست پیگیری است، تشریح کرد.

 وی با اشاره به جایگاه جهانی کشور در مصرف انرژی نهایی در بخش‌های مختلف و بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، به بررسی چالش‌های شرکت‌های خدمات انرژی پرداخت.

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره قیمت‌های پایین حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز طبیعی گفت: این قیمت‌ها برای مصرف‌کننده انرژی در جهت بهبود روند مصرفی خود و استفاده از فناوری‌های جدید و تجهیزات بازدهی بالا انگیزه لازم را ایجاد نمی‌کند.

هاشمی با اشاره به رکورد بی‌سابقه مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی در دی‌ماه امسال (حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز) بر ضرورت بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها تاکید کرد.

وی به معرفی طرح افزایش کارایی انرژی ساختمان‌های نوساز با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان پرداخت و گفت: این طرح با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش ساختمان به‌ویژه در مجتمع‌های انبوه‌سازی یا در کلانشهرها با ۲ هزار مترمربع و بالاتر زیربنای مفید یا مناطق سردسیر کشور براساس ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ظرفیت صرفه‌جویی اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در دست اقدام است که به تصویب شورای اقتصاد نیاز دارد. سقف بازپرداخت در این طرح ۶۰۰ میلیون دلار در مدت  چهار سال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 298022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =