۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 298350
قیمت نفت در سطوح پایین باقی می‌ماند

قیمت نفت با وجود پیش‌بینی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش درباره رشد ۱.۲۲ میلیون بشکه‌ای تقاضای روزانه نفت، در کوتاه‌مدت پایین باقی می‌ماند و در بازه محدودی معامله می‌شود.

به گزارش روزنامه خلیج تایمز، قیمت نفت در کوتاه‌مدت پایین باقی می‌ماند، زیرا عرضه مازاد، ویروس کورونا و افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا، فشار بر قیمت نفت را در آینده نزدیک حفظ می‌کند.

تحلیلگران باور دارند اگرچه تنش بین آمریکا و ایران در حال کاهش است، ویروس کورونا که روز به روز وخیم‌تر می‌شود، فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد می‌کند، زیرا تقاضای نفت در چین را به دلیل هشدار درباره سفر در کشورهای آسیایی، کاهش می‌دهد.

برآورد می‌شود قیمت شاخص نفت خام برنت در بازه ۶۰ تا ۶۵ دلار باقی بماند، زیرا سرمایه‌گذاران باور دارند که چالش‌های ژئوپولیتیک، شیوع ویروس کرونا، اختلاف تجاری آمریکا و چین و کند شدن رشد اقتصاد جهانی سبب می‌شوند قیمت نفت در سه ماه نخست ۲۰۲۰ در بازه مشخصی باقی بماند.

پس از درگیری نظامی ایران و آمریکا، قیمت شاخص نفت خام برنت در هفته‌های گذشته به بالای ۷۰ دلار و بالاترین حد خود در هفت ماه اخیر رسید، اما پس از آن به‌تدریج کاهش یافت و اکنون به حدود ۶۰ دلار بازگشته است.

کد خبر 298350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =