۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 298375
استقلال نفتی آمریکا رویای بی‌تعبیر است

نشانه‌هایی از به اوج رسیدن و در پی آن افول زودهنگام قلب رنسانس نفتی آمریکا در منطقه نفت‌خیز پرمین مشاهده می‌شود. این مسئله برای دیگر حوضه‌های نفتی شیل آمریکا ناخوشایند است.

با آغاز روند کاهش تولید این منطقه نفت‌خیز، آمریکا نمی‌تواند به استقلال نفتی خود دست‌ یابد و در نتیجه بزرگ‌ترین عامل تهدیدکننده سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برطرف خواهد شد.

دوسوم نفت آمریکا در حوضه نفتی پرمین تولید می‌شود و رشد بی‌سابقه تولید این منطقه، امکان تداوم صادرات روزانه بیش از ۳ میلیون  بشکه نفت خام را از ماه مه گذشته برای آمریکا فراهم کرده است. این رقم، بیش از تولید نفت هر کدام از اعضای اوپک به جز عربستان و عراق است. با این حال واردات آمریکا دو برابر مقدار یادشده است و کند شدن روند تولید نفت این منطقه سبب افزایش این شکاف خواهد شد.

از آنجا که مقدار تولید منطقه پرمین برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به دیگر مناطق نفت‌خیز آمریکا دارد، در صورت افت تولید نفت خام حوضه پرمین، دیگر حوضه‌های شیل ملزم به جبران این افت تولید خواهند بود.

حتی با آغاز روند افول نفت حوضه نفت‌خیز پرمین، آمریکا همچنان یکی از تولیدکنندگان عمده نفت و یکی از صادرکنندگان مهم این منبع انرژی خواهد بود. این در حالی است که، وزیران عضو اوپک با یدن نشانه‌هایی از آغاز روند افت تولید نفت شیل، نفس راحتی خواهند کشید.
 

جولین لی

منبع: خبرگزاری بلومبرگ

کد خبر 298375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =