سبد محصولات پتروشیمی کارون متنوع می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون از رونمایی محصولات جدید پتروشیمی کارون در ۶ ماه آینده خبر داد که سودآوری، ارزآوری و قدرت رقابت این شرکت در بازار جهانی را افزایش خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی‌زاده با اشاره به ایجاد مرکز تحقیق و پژوهش در این شرکت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت پتروشیمی کارون ایجاد مرکز تحقیق و پژوهش و توجه ویژه به کاربردی کردن آن در فعالیت‌های شرکت بوده است، به نحوی که در همه زمینه‌های فنی، تولیدی و مجموعه منابع انسانی و مالی به‌منظور توسعه فعالیت‌های شرکت این مقوله در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در اوایل سال ۱۳۹۵ از نخبگان علمی و فنی حاضر در شرکت پتروشیمی کارون برای همکاری در این مرکز دعوت شد که با تجربیات و معلومات دانشگاهی خود بتوانند در بحث تحقیق و پژوهش در فعالیت‌های شرکت موثر باشند، افزود: به‌طور معمول توجه به هزینه‌ها و درآمدها در واحدهای صنعتی و اقتصادی اهمیت بالایی دارد و به همین علت قدرت ریسک‌پذیری مدیران را پایین می‌آورد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه در این شرکت درصد بالایی از هزینه‌ها، صرف تهیه خوراک و بقیه در فرآیند تولید هزینه می‌شود، ادامه داد: این شرکت با بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان خود و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، ضمن کاستن از هزینه‌های تولید، موفق به تنوع‌بخشی محصولات و افزایش توانایی رقابت با محصولات خارجی در بازار جهانی شد، به‌طوری که سه محصول راهبردی به محصولات پتروشیمی کارون افزوده شد.

صدیقی‌زاده از رونمایی محصولات جدید پتروشیمی کارون در ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: به دنبال این موفقیت‌ها، سودآوری، ارزآوری و قدرت رقابت این شرکت در بازار جهانی افزایش خواهد یافت. 

محصولات پتروشیمی کارون متنوع‌تر می‌شود

مهدی نظری، مدیر مرکز پژوهش و توسعه پتروشیمی کارون درخصوص نحوه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: تولید محصول OTDA که در حقیقت از ضایعات فرآیند تولید شرکت است یکی از نمونه‌های این همکاری به شمار می‌آید که توانستیم آن را به شکل محصول دارای ارزش افزوده بالاتر در برخی صنایع و واحدهای تولیدی سطح کشور در آوریم و ضمن جلوگیری از سوزاندن آن، درآمدزایی نیز داشته باشیم. تولید محصول از پساب صنعتی و همچنین بازیافت کاتالیست‌های مصرفی در شرکت از دیگر دستاوردهاست که از سوی این مرکز با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌دست آمده که افزون بر اشتغال‌زایی، درآمدزایی بسیار بالایی برای پتروشیمی کارون به همراه داشته است.

وی درباره تازه‌ترین جدیدترین موفقیت‌های کسب‌شده شرکت ادامه داد: توانستیم با همکاری سایر مجموعه‌های دانش‌بنیان، به دانش فنی ساخت کاتالیست فرآیند هیدروژناسیون رانی نیکل به مراتب با قیمت تمام‌شده بسیار پایین‌تر از کاتالیست پلاتین پالادیوم کنونی مورد استفاده در صنایع به‌ویژه پتروشیمی دست یابیم که ضمن بی‌نیاز ساختن صنعت پتروشیمی به واردات کاتالیست، کاهش ۲۵ درصدی هزینه و ارزآوری به‌همراه خواهد داشت.

نظری درباره برنامه‌های این شرکت در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و تنوع سبد محصولات با ارزش افزوده بالا گفت: باتوجه به دانش فنی و نوع فعالیت و محصولات تولیدی، افزودن سه محصول راهبردی  LMDI _ KMT و HR از دیگر برنامه‌های شرکت است که در صنایع خودروسازی، کیف و کفش، مبلمان، ساختمان و لاستیک‌سازی استفاده می‌شود و تولیدکنندگان داخلی را از واردات محصولات و مواد اولیه مشابه بی‌نیاز می‌کند.  

شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است که با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی شامل انواع ایزوسیانات‌ها را که دارای ارزش افزوده بالاتر است تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

کد خبر 298385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =