پتروشیمی تندگویان رکورد تازه‌ای در تولید ثبت می‌کند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد برنامه تولید امسال این شرکت تاکنون محقق شده است، گفت: تولید این شرکت امسال به رکورد تازه‌ای دست می‌یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدرضا قاسمی شهری امروز (سه‌شنبه، هشتم دی‌ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه شرایط تحریم برای شرکت پتروشیمی تندگویان نعمت بوده است، اظهار کرد: این شرکت توانسته در این شرایط به سمت داخلی‌سازی و خودکفایی در بحث‌های مختلف اعم از قطعات یدکی مکانیکی، مواد شیمیایی و ... حرکت کند و سبب ایجاد اشتغال در کشور شده است.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی تندگویان امسال التهاب‌های هر ساله درباره کمبود مواد اولیه به‌ویژه گرید بطری را نداشته است، افزود: همه محصول این شرکت در زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از طریق بورس کالا عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به تأمین کامل نیاز بازار داخلی و گام برداشتن شرکت برای صادرات تأکید کرد: با برنامه‌های در دست اقدام این شرکت به سمت تداوم و حفظ تولید پایدار با حفظ تمام مسائل زیست محیطی حرکت خواهد کرد.

قاسمی‌شهری با بیان اینکه ۹۵ درصد محصول نهایی تولیدشده در پتروشیمی تندگویان امسال به فروش داخلی تعلق گرفته است، ادامه داد: ۴۷۰ هزار تن از تولید شرکت به بازار داخل عرضه شده و مجموع تولید ۱۰ ماهه شرکت حدود ۹۵۰ هزار تن است.

وی بهره‌برداری از واحد SSP، از واحدهای پلیمری پتروشیمی تندگویان را یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این واحد ۴۵۰ تنی در روز، امکان سوئیچ برای تولید گرید بطری و گرید نساجی با توجه به نیاز داخل امکان‌پذیر خواهد شد.

قاسمی شهری با تأکید بر اهمیت قیمت و کیفیت در صادرات و عرضه محصولات به مشتری اظهار کرد: محصولات پتروشیمی تندگویان در منطقه و در سطح شرکت‌های مشابه خود در دنیا بالاترین کیفیت را دارد.

سبدمحصولات تندگویان متنوع می‌شود

وی با تأکید بر موضوع پژوهش، تحقیق و توسعه و حرکت به سمت بازارمحوری گفت: تولید گرید نخ لاستیک و آنتی‌یووی به منظور تولید ظروف روغن آماده تولید در این شرکت هستند و کارهای پژوهشی سه گرید جدید دیگر نیز در حال انجام است که تماما براساس نیاز بازار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به اینکه تولید شرکت در ۱۰ ماه امسال ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، افزود: سال گذشته یک میلیون و ۳۰ هزار تن محصول در این شرکت تولید شد که امیدواریم تا پایان سال رکورد تولید پارسال شکسته شود.

قاسمی شهری با اشاره به پروژه‌های مختلف زیست محیطی در پتروشیمی تندگویان ادامه داد: این شرکت تا اوایل سال ۱۴۰۰ به فهرست صنایع آلاینده خارج می‌شود و به سمت صنایع سبز حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی تندگویان پارسال زیان انباشته داشته است، گفت: این شرکت امسال به سودآوری رسیده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان اظهار کرد: ۸۵ درصد برنامه تولید امسال این شرکت تاکنون محقق شده است

کد خبر 298568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =