افتتاح بیش از ۴۰۰ طرح گازرسانی استان فارس در ایام‌الله دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز فارس از افتتاح بیش از ۴۰۰ طرح گازرسانی در این استان در ایام‌الله دهه فجر خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در این باره گفت: این طرح‌ها شامل گازرسانی به شهرهای سردسیری خانیمن و کامفیروز از توابع کامفیروز شمالی و جنوبی و ۱۱۸ روستا در مناطق مختلف و عمدتا سخت‌گذر استان به همراه ۲۹۱ واحد صنعتی و تولیدی از جمله محورهای صنعتی خرم بید، آباده، هرموج جهرم و فسا است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۸۷ میلیارد تومان هزینه شده، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۲۲ هزار و ۶۰۰ خانوار فارسی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها، هزار و ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری فلزی و پلی اتیلن انجام شده و ۳۳ ایستگاه تقلیل فشار گاز ساخته و نصب شده است که افزون بر رونق اقتصادی مناطق سبب پایداری محیط‌زیست نیز می‌شود.

به گفته حسینی، عملیات گازرسانی به دو شهر و ۳۷ روستا نیز در دست اجراست که تا پایان امسال تکمیل می‌شوند و به بهره‌برداری خواهند رسید تا مجموع عملکرد شرکت گاز استان فارس در بخش توسعه شبکه در سال ۱۳۹۸ به آمار گازرسانی به پنج شهر، ۳۰۰ روستا و ۵۰۰ طرح صنعتی برسد.

شایان ذکر است هم‌اکنون ۱۰۰ شهر از ۱۱۰ شهر استان، ۲۰۲۰روستا از حدود ۲۴۰۰ روستای مشمول گازرسانی و بالغ بر ۸ هزار صنعت عمده و جز استان فارس از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند.

کد خبر 299090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =