گازرسانی به روستاها و شهرهای کشور اقدام و دستاورد بزرگی بود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: گازرسانی به روستاها و شهرهای کشور اقدام و دستاورد بزرگی بود که در اوج تحریم‌ها محقق شد، این موضوع حتی برای مردم کشور نیز راضی‌کننده و نقطه مثبتی در عملکرد وزارت نفت است.

عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه باوجود مشکلات و چالش‌ها، چند فاز مهم پارس‌جنوبی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است، گفت: درایت وزارت نفت چه در دولت یازدهم و چه هم اکنون، تولید گاز کشور را ارتقا بخشید و به سبب آن توانستیم بخشی از نیازهای گازی کشور را پوشش دهیم و با اطمینان‌ خاطر بیشتری طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاهی و پتروشیمی را دنبال کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به گازرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: گازرسانی به روستاها و شهرهای کشور اقدام و دستاورد بزرگی بود که در اوج تحریم‌ها محقق شد، این موضوع حتی برای مردم کشور نیز راضی‌کننده و نقطه مثبتی در عملکرد وزارت نفت است.

وی، بهره‌برداری از فازهای مختلف پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در چند سال اخیر را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروز این پالایشگاه بنزین باکیفیت تولید می‌کند، همچنین با بهره‌برداری از طرح افزایش کیفیت بنزین در پالایشگاه بندرعباس نیز شاهد تولید بنزین با کیفیت بالا هستیم.

خدری با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تولید بنزین بیش از دو برابر افزایش یافته و این نشان‌دهنده توانمندی ما در شرایط تحریم و اعمال فشارهاست، گفت: فعالیت‌های توسعه‌ای وزارت نفت به‌ویژه در بخش تولید بنزین و گازوئیل باکیفیت به‌طور ملموسی قابل مشاهده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون که با تحریم‌های یکجانبه آمریکا روبه‌رو هستیم، باید به نحوی عمل کنیم که در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با افزایش تاب‌آوری اقتصاد بتوانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

کد خبر 299360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =