اتصال ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های مسجدسلیمان به مرکز پایش

شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه استمرار خدمات خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، ایستگاه‌های سنجش آلایندگی هوای این شهر را به مرکز پایش کیفی هوای کشور متصل کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سهراب ترکیان، رئیس اداره اچ‌اس‌یی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام برای مهار لحظه‌ای پایش آلاینده‌ها و ذرات معلق در هوای این شهر و پس از تعمیرات اساسی دو ایستگاه سنجش آلاینده‌ها صورت گرفت.

وی افزود: با این اقدام هم‌اکنون دو ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای مسجدسلیمان به سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان متصل است و امکان مشاهده، گردآوری، تجزیه و تحلیل و اطلاع‌رسانی داده‌ها از وضعیت هوای این شهر برای کارشناسان کشور و استان به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین فراهم می‌شود.

ترکیان ادامه داد: دو ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا که سال‌های گذشته و از سوی این شرکت خریداری شده‌اند قابلیت اندازه‌گیری و سنجش گازهای اکسیدهای نیترات و گوگرد ( SOx و NOx )، ازن، هیدروژن سولفوره، ذرات معلق و گازهای آلی فرار BTEX را دارند.

بر اساس این گزارش، به دلیل لزوم به‌روزرسانی و اورهال قطعات الکترونیکی و تجهیزات سخت‌افزاری این ایستگاه‌ها، سال گذشته با تعریف پروژه‌ای از سوی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، عملیات روزآمد کردن و تعمیر و نگهداری شامل خرید و تعویض قطعات با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال انجام شد که با این اقدام، ۸ میلیارد ریال در انجام هزینه‌ها صرفه‌جویی شد.

با اتصال دو ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای شهر مسجدسلیمان به سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، این شرکت نخستین و تنها شرکت در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که راهبری ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا را با ارزشی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به‌عهده دارد.

کد خبر 299527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =