ضرورت تکمیل زنجیره اتیلن در کشور

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر تلاش بیشتر در تکمیل زنجیره اتیلن با توجه به نیازهای بسیاری که در این زمینه در کشور وجود دارد، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهزاد محمدی امروز (شنبه، 19 بهمن ماه) در آیین امضای قرارداد اعطای لیسانس، بسته طراحی فرآیندی و مهندسی پایه واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین که به امضای علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سیاوش درفشی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز رسید، با قدردانی از حسن اعتماد هلدینگ نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی تبریز به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی که جواب یک اهتمام ملی را با اعتماد ملی دادند، اظهار کرد: ممکن است که سالیان سال بر کسب دانش فنی ها تلاش شود، اما اگر این اعتماد نباشد، این دانش فنی به صنعت ورود پیدا نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از الزام‌های توسعه پایدار و تکمیل زنجیره ارزش، دستیابی به دانش‌های فنی محصولات در حوزه صنعت پتروشیمی است، افزود: اگر در این مسیر تلاش نشود در حوزه توسعه با توجه به شرایط کنونی کشور، دچار عارضه خواهیم شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه در ماه‌ها و سال های آینده شاهد دستاوردهای بیشتری در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خواهیم بود، گفت: تنوع و تعداد کاتالیست‌ها بسیار زیاد است و دسترسی شرکت‌های خصوصی به این دانش عملیاتی و معقول است ولی فعالیت در بخش دانش فنی فرآیندهای پتروشیمیایی بسیار انرژی بر، هزینه‌بر و زمانبر هستند که عمدتا به شرکت‌های بزرگ تر معطوف می‌شود که توان ورود به این حوزه‌ها را دارند.

محمدی با اشاره به اتفاق بزرگ دستیابی به دانش فنی ساخت واحد پلی اتیلن سنگین ادامه داد: باید در ادامه این زنجیره غیر از بحث پلی‌اتیلن در تولید دیگر محصولات مشتق از اتیلن نیز تلاش شود زیرا نیازهای زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در بحث دانش فنی فرآیندهای پایه در ابتدا ورود کنیم راه برای دانش فنی‌های کلیدی در کشور باز می‌شود، گفت: این مهم بسیار مورد نیاز صنعت است که باید بیشتر و بهتر از گذشته در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه ما در شرکت پژوهش و فناوری به واقع و حتما بحث اقتصادی نداریم و  به عنوان یک سیستم پشتیبان برای صنعت هستیم، اظهار کرد: نقش ما در صنعت، خدمت رسانی و ایجاد زمینه مناسب در توسعه فناوری مورد نیاز صنعت است.

سمانه بیدمشک

کد خبر 299584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =